IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda обнови Fabia и Roomster

Skoda Auto публикува днес първите снимки от преминалите през фейслифт модели Fabia и Roomster.

Skoda обнови Fabia и Roomster
Най-големите промени са в предната част, като модернизацията е засегнала хечбека, комби версията и варианта Scout. Обновените модели ще видим в Женева от 2 март. 



Модел 2010 на Fabia и Roomster се отличава по новата мрежа на радиаторната решетка и новата форма на фаровете, които са станали по-големи и придават визуалното усещане за по-широк автомобил. Двата модернизирани модели са и с нови джанти, появили са се и нови цветове на каросерията. 



В рамката на модернизацията на Fabia и на Roomster обаче, най-съществената промяна е в двигателите. Всички агрегати предлагани с двата модела са или модернизирани или изцяло нови за марката Skoda. Всички използвани двигатели отговарят на нормите за опазване на околната среда Euro 5. 

Базисен бензинов двигател за Fabia е 1.2 HTP преминал през модернизация. Отново ще се предлага в две версии на мощността - 44 kW и 51 kW. Следва 1.4 16V (63 kW), а използвания досега 1.6 16V (77 kW) е изваден от употреба. Вече няма да се предлага и единствената трансмисия с шест степени при Fabia/Roomster – японския автомат Aisin, продаван досега с търговското обозначение Tiptronic. 



Абсолютна новина за Fabia и Roomster е двигателят 1.2 TSI който ще се предлага в две версии на мощността - 63 kW и 77 kW. За разлика от Octaviа и Yeti, при Fabia двигателят 1.2 TSI ще се комбинира с трансмисия имаща пет степени. При по-силната версия 1.2 TSI (77 kW) ще има възможност срещу доплащане да се поръча и трансмисията DSG със седем степени и два съединителя. При нея комбинираният разход на гориво е 5.3 литра на 100 км. 



Изцяло нови са дизеловите двигатели при модернизираните Fabia и Roomster покриващи мощностите от 55 kW до 77 kW и имащи обем от 1.2 до 1.6 литра. Всички са с филтър за улавяне на твърдите частици и със системата Common Rail, при която налягането на впръскваното гориво достига 160 MPa. Вредните емисии от СО2 са под 110 г/км. 

Базисен дизелов двигател при двата модела ще бъде 1.2 TDI (55 kW), следват 1.6 TDI (66 kW) и 1.6 TDI (77 kW). Ето цялата палитра на двигателите предлагани при Fabia и Roomster, модели 2010.Бензинови :1.2 HTP 44kW (60 к.с.) без Roomster1.2 12V HTP 51 kW (70 к.с.)1.4 16V 63 kW (86 к.с.)1.2 TSI 63 kW (86 к.с.)1.2 TSI 77 kW (105 к.с.)Дизелови:1.2 TDI CR DPF 55 kW (75 к.с.)1.6 TDI CR DPF 66 kW (90 к.с.)1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 к.с.)Серийното производство на модернизираните версии на Skoda Fabia и Skoda Roomster ще започне от април тази година. На пазара в Европа ще бъдат от края на лятото.
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    СК ( преди 15 години )
    Между другата съседите до нас имат френски дизели, единият пежо 307sw 1.6, комън рейл и не го жали грам. Няма проблеми с него, но в никакъв случай не е по- тиха от моята бучаща помпа- дюза. Като я вземеш от магазина е тиха и бързо се разтрака пежака впоследствие. Другият съсед от до нас има два ситроена берлинго пак чисто нови дизел и 2 та не ги сменям за моята, те и на цена 2те са колкото нея, ама това няма значение. Та ПД-то наистина е шумен, но само когато е студен. Така че, без заяждания.
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    А за фейслифта на Фабиа бих казал само, че първата Фабия според мене беше и е поне 2 пъти по красива :)
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    Шкода си е много добра марка в съотношениое цена-качество и това не е нещо, което туко съм измислил. Хората са направили много класации и статистики. Дори наскоро четох мисля в Англия беше класация: "Доволен ли сте от вашия автомобил" и на първо място по скалата бяха поставили Шкода.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    СК ( преди 15 години )
    И кое те кара да си мислиш, че не знам. Май ти си пешак господинчо и главата ти трака и бучи от яд, че само секъндхенд котор можеш да караш
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    КС ( преди 15 години )
    Ако наистина някога беше карал помпа-дюза,или поне се беше возил,щеше да знаеш,че вътре не трака,а силно бучи.Разликата е голяма,но ти няма как да я знаеш.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    СК ( преди 15 години )
    Фабията новата не ми харесва, румстъра става, добре е а супърб 2 си е супер
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    СК ( преди 15 години )
    Абе незнам дали не са в час vw, щом казваш, но незабравяйте, че това си е нова кола, дори и не с най- новата технология и мирише на ново. Аз карам нова Шкода, която е с още по- старата технология на мотора- помпа- дюза, но съм доволен щото си е нова. PD- е с още по- голямо налягане на работа и вади високо кпд, за нисък разход на гориво. Е разбира се новите поколения на CR ще са все по- добри и това е целта. На мен не ми пречи, че моята трака повече, като и това е доста относително. А по темата,
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    X-man ( преди 15 години )
    Шкода и двигатели..!!!... ти изобщо не си в час.Шкода нямат собствени двигатели.А комън рейл с 160 атмосфери се монтира още от 2003 и вече почти всички минаха на пиезо дюзи и 180 или 200 атмосфери и съвсем друга електроника.За мен няма изненада,че фолксваген пак не са в час.Те никога не са били.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Това е все едно да кажеш, че сегашните турбобензинови мотори са нулево поколение, защото работят с налягане под 1 бар, а моторите на F1 от осемдесетте години са от амнайсто поколение, понеже работят с много по-високо налягане! Запознал ли си се изобщо с двигателите на Шкода, за да твърдиш това, което си написал?
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    xD Давам ти плюсче, заради оригиналното мнение, макар да не те подкрепям xD