IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda обнови Fabia и Roomster

Skoda Auto публикува днес първите снимки от преминалите през фейслифт модели Fabia и Roomster.

Skoda обнови Fabia и Roomster
Най-големите промени са в предната част, като модернизацията е засегнала хечбека, комби версията и варианта Scout. Обновените модели ще видим в Женева от 2 март. 



Модел 2010 на Fabia и Roomster се отличава по новата мрежа на радиаторната решетка и новата форма на фаровете, които са станали по-големи и придават визуалното усещане за по-широк автомобил. Двата модернизирани модели са и с нови джанти, появили са се и нови цветове на каросерията. 



В рамката на модернизацията на Fabia и на Roomster обаче, най-съществената промяна е в двигателите. Всички агрегати предлагани с двата модела са или модернизирани или изцяло нови за марката Skoda. Всички използвани двигатели отговарят на нормите за опазване на околната среда Euro 5. 

Базисен бензинов двигател за Fabia е 1.2 HTP преминал през модернизация. Отново ще се предлага в две версии на мощността - 44 kW и 51 kW. Следва 1.4 16V (63 kW), а използвания досега 1.6 16V (77 kW) е изваден от употреба. Вече няма да се предлага и единствената трансмисия с шест степени при Fabia/Roomster – японския автомат Aisin, продаван досега с търговското обозначение Tiptronic. 



Абсолютна новина за Fabia и Roomster е двигателят 1.2 TSI който ще се предлага в две версии на мощността - 63 kW и 77 kW. За разлика от Octaviа и Yeti, при Fabia двигателят 1.2 TSI ще се комбинира с трансмисия имаща пет степени. При по-силната версия 1.2 TSI (77 kW) ще има възможност срещу доплащане да се поръча и трансмисията DSG със седем степени и два съединителя. При нея комбинираният разход на гориво е 5.3 литра на 100 км. 



Изцяло нови са дизеловите двигатели при модернизираните Fabia и Roomster покриващи мощностите от 55 kW до 77 kW и имащи обем от 1.2 до 1.6 литра. Всички са с филтър за улавяне на твърдите частици и със системата Common Rail, при която налягането на впръскваното гориво достига 160 MPa. Вредните емисии от СО2 са под 110 г/км. 

Базисен дизелов двигател при двата модела ще бъде 1.2 TDI (55 kW), следват 1.6 TDI (66 kW) и 1.6 TDI (77 kW). Ето цялата палитра на двигателите предлагани при Fabia и Roomster, модели 2010.Бензинови :1.2 HTP 44kW (60 к.с.) без Roomster1.2 12V HTP 51 kW (70 к.с.)1.4 16V 63 kW (86 к.с.)1.2 TSI 63 kW (86 к.с.)1.2 TSI 77 kW (105 к.с.)Дизелови:1.2 TDI CR DPF 55 kW (75 к.с.)1.6 TDI CR DPF 66 kW (90 к.с.)1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 к.с.)Серийното производство на модернизираните версии на Skoda Fabia и Skoda Roomster ще започне от април тази година. На пазара в Европа ще бъдат от края на лятото.
0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Stefan ( преди 15 години )
    Skoda vinagi sa imali dvigateli.Tova 4e sega monirat motori VW ne gi pravi nemski koli.Da vzemem na primer predposledniq passat 1.9TDI combi.za 100hil.km davat nad 60 defekta po motora i transmistqta.tozi motor e nari4an o6te "ve4niq pacient".Zna4i toq motor montiran na Skoda,Audi,Seat se s4upi 6te si kajat hortata *** kakvi skapani koli.Zaradi skapaniq motor drugite marki si go otnasqt.Prosto ot VW se strahuvat da dadat zelena svetlina na Skoda zaradi vytre6na konkurenciq.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Пак не разбра, че двигателите работят на 1600 bar или това се равнява на близо 1600 атмосфери ;) Шкода имат собствени двигатели и винаги са имали. Прав си, че налягането е по-ниско, но така да плюем нещо, което още не сме виждали какво представлява като качества, е нередно.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 15 години )
    Адаш, шкода е просто поделение на ФВ.Каквото и да искат - трябва да бъде одобрено в германия.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    chav ( преди 15 години )
    Не случайно преди казвах,че Шкода не трябваше да се надупват на немците и да вдигат безпомощно ръце,а да тръгнат по свой собствен път.Ето това имах предвид http://news.automedia.bg/read/9048.html Защото пред тези от линка,Шкода излглеждат нещастно-хърбаво и архаично,като клонинг-производител с грозен дизайн и символичен оборот.Сами са си виновни.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 15 години )
    според мен новия дизайн е излишно натруфен и претенциозен
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    СК ( преди 15 години )
    Хахх, ти да не си оня предишния КС, и понеже няма какво да кажеш пак се заяждаш. Сподели пред аудиторията като си толкова запознат устройството и начина на работа на старата техн. ПД.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    СК ( преди 15 години )
    А ти яовече, ко со обясняваш, аз несъм монтьор, ако ти си, просто карам кола с такъв мотор. Не ти плащам да ми вярваш, василей
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    vasko ( преди 15 години )
    яовече,колкото повече со обясняваш,толкова по-ясно става,че нямаш идея от помпа-дюза.По-добре млъкни,щото вече никой не ти вярва на измислиците.Ти си основен лаик.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    gen4o ( преди 15 години )
    Abe hora kato ne vi haresva ne se oplakvaite tova sa narodni koli ,na koito ne mu haresva da ne si q vzema , a tozi koito si q kupi samo shte spe4eli ot neq !!!
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    СК ( преди 15 години )
    http://i.data.bg/08/05/19/962010_orig.jpghttp://i.data.bg/08/05/19/962071_orig.jpg