Alfa MiTo се конструира на базата на Fiat Grande Punto и дава голяма доза свежест в класа на малките автомобили. Името MiTo се състои от имената на градовете Милано и Торино. Дизайнът на автомобила е правен в единия град, а производството му е в другия. Освен това на италианската дума "Mito" означава "мит". Дали малката алфа ще отговори на името си предстои да видим.
Alfa MiTo се произвежда от 2008 година и се предлага с пет двигателя – два дизелови и три бензинови.
MiTo 1.6 JTDm - 3 врати / хечбек 120 к.с. Ръчна с.к.
MiTo 1.4 Turbo 16V - 3 врати / хечбек 155 к.с. Ръчна с.к.
MiTo 1.4 Turbo - 3 врати / хечбек 120 к.с. Ръчна с.к.
MiTo 1.4 - 3 врати / хечбек 78 к.с. Ръчна с.к.
MiTo 1.3 JTDm - 3 врати / хечбек 90 к.с. Ръчна с.к.
Изработката на малката Alfa е на много високо ниво, във вътрешното пространство доминират приятни материали. Настройките на шасито са спортни, а окачването е твърдо, което позволява поддържането на висока скорост в завои и сигурно пътно поведение.
Според някои експерти (тези от ADAC, тествали версията 1,4 Turbo 16V) Alfa са попрекалили с волана, който е твърде спортен, много директен и прецизен, което принуждава шофьора да прави прекалено чести корекции.
При версията 1,4 Turbo 16V четирицилиндровият мотор дава солидните 155 конски сили, които осигуряват много добра пъргавина на тежащата 1,2 тона алфа. С този автомобил при по-спортно каране вероятно ще изразходвате 10 и нагоре литра бензин на 100 км. Ако това ви притеснява, изберете някоя от дизеловите версии.
Alfa предлага топ версията на MiTo с много богато серийно оборудване за сигурност: 7 въздушни възглавници, активни облегалки за главата, електронна програма за стабилност VDC и други. Като цяло автомобилът е много сполучлив, спортно ориентиран, но и доста скъп, както при закупуването (около 20 хиляди евро), така и при поддръжката.
Конкуренти: Mini, Audi A1, Citroen DS3.
Ако имате опит с Alfa MiTo, споделете впечатленията си тук.