IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Забавна война. Рекламна

Една от най-интересните рекламни войни в наше време е между BMW и Audi.

Забавна война. Рекламна
Всичко обаче започва малко по-различно. През 2003 година BMW се заяде в рекламна война, но с Mercedes. 



На първата реклама е изобразен BMW във вид на хищник, преследващ «зебрата» Mercedes. От Щутгарт обаче не отговориха нищо. 



След това се появи още една реклама на BMW с обидно съдържание за Mercedes. „И Mercedes може да донесе удоволствие”. Достолепното поведение на Daimler обаче продължи, и BMW реши да ги остави на мира. 



Зае се с Jaguar, като обърна емблемата му, но по това време британската марка имаше много други грижи, по-големи от заяждането на BMW и тук нищо не стана. И тогава се започна с Audi. 



На билборд в много градове се появи реклама „BMW Автомобил на годината 2006 поздравява Audi с наградата Автомобил на Южна Африка. 



Веднага се появи хаплив отговор от Audi. „Поздравяваме BMW, най-добър автомобил на 2006. От шесткратният победител в рали Le Man 2000-2006”. 



Във войната изненадващо се намеси британската луксозна марка Bentley, и някои си помислиха, че това ще бъде точката на спора. Но не би. 



През 2007 Audi представи на пазара в Русия руска версия на новата си навигационна система. BMW се възползва умело. 



„Докато другите превеждат навигационни карти ние правим най-добрите двигатели на света”.
От Audi отговориха веднага.  



«Ето какво става когато нямате quattro». От BMW не останаха длъжни. 




«Ето какво става когато имате quattro»




През 2009 рекламната война стана още по-ожесточена. В Южна Калифорния се появиха плакати на Audi, «Напълно обновено Audi A4. На ход сте от BMW» 



След една седмица Баварската фирма окачи в съседство до билбордовете на Audi свои с надпис „Шах и Мат”. 



От Audi отговориха с реклама на своята гордост R8 и надпис "Time to check your luxury badge. It may have expired" (Време е да си провериш лукса. Възможно е вече да го няма».



Сега BMW отвърна със забавна  видео реклама.



Последва клипчето на Audi. 



Сега какво? На ход е BMW.
0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Stefan ( преди 15 години )
    И докато големите се заяждат по медиите, хората си купуват Тойота... ;-)
  • #13
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Veliko ( преди 15 години )
    Мен пък статията ме кефи :))) Не ми е работа всеки ден да ровя рекламите на ауди и бмв и сега доволно се посмях. Браво на АутоМедия! Напиши по-хубава, ще го оценим ;)
  • #12
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Ники ( преди 15 години )
    Според мен Ауди в момента е пред Мерцедес и БМВ, но са първи между равни.БМВ прекалено много се изтъкват и затова леко ме дразнят.
  • #11
    11 rate up comment 7 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    какво ми пишете минуси бе ***,невиждате ли ,че само показвам от колко отдавна е войната между марките,не изказвам предпочитания,а вие пак гласувате.....
  • #10
    18 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    личи си, че мерцедес и бентли са аристократите, а ауди и бмв- ***....даже от ауди толкова се самозабравиха, че скочиха на ферари....***, прости, простииии....
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    пак неподготвени в аутомедиа,ръкавицата е хвърлена много преди това...
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    Абе кво стана с Аутомедия тест-драйв? Заебете тая измислена война,на сектантите:)
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    ravn ( преди 15 години )
    Напълно е прави пича! Тази статия се пуска за ПОРЕДЕН път! Ако не ме лъже паметта това трябва да е 3тия път, когато чета една и съща статия!!!
  • #6
    17 rate up comment 6 rate down comment
    ravn ( преди 15 години )
    Тази така наречена "война" е адски силен PR и на 2те компании! Иначе Bentley без да им казва нещо, просто им показва как са работите хахахах
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Който е писал тази статия е *** малоумния!!! Че те половината неща,които е показал са направени от някакви фенове,а не от самите компании!!!!