.jpg)
Европейският пазар расте вече 8 поредни месеци. Това се дължи главно на правителствените програми за стимулиране на продажбите на нови автомобили. В страните от западна Европа ръстът е 15.7%, докато продажбите в новите страни членки от централна и източна Европа са се понижили с 23.5% в сравнение с януари 2009 г.
Като цяло ръст на продажбите е отбелязан в 16 европейски страни. Най-висок е ръста в Португалия +61.1%. Ръст е отбелязан и на големите европейски пазари, като Франция (+14.3%), Испания (+18.1%), Великобритания (+29.8%) и Италия (30.2%).
Спад с 4.3% през януари обаче виждаме на най-големия европейски пазар – Германия, където правителствената програма за стимулиране на продажбите на нови коли вече е прекратена.
Най-рязък е спадът на продажбите в Румъния, където през януари 2010 са продадени с 84.6% по-малко нови автомобили в сравнение с януари 2009. В Унгария спадът е -54.6%, а България е третата страна с най-голям спад през януари (-47.5%). Според данните на Асоциацията в България през януари са продадени 1090 нови автомобили при над 1900 продажби за януари 2009 г.
Сред автомобилните производители през януари най-добър резултат постига Renault, чиито продажби са се увеличили с 60% спрямо същия месец на миналата година. На второ място e Hyundai с + 53.2%, трета е Kia +37.6%.
Сред най-големите губещи са Chrysler (-26.4%), Mazda (-24.8%) и Honda (-23.4%). Сред губещите е и концерна Daimler, като през януари са продадени с 13.4% по-малко автомобили Mercedes-Benz и с 28.2% по-малко бройки от Smart.


2