IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Свърши ли ерата на масовите японски спортни коли?

През 90-те години на миналия век японските производители пускаха един след друг на пазара спортни модели, някой от които станаха по-късно изключително популярни.

Свърши ли ерата на масовите японски спортни коли?
Toyota се гордееше със своята би-турбо Supra, Mitsubishi пусна 3000GT VR-4, Mazda имаше би-турбо RX-7, а Nissan ги конкурираше с 300ZX и Skyline GT-Rs. А Honda? Те изкараха своята NSX с атмосферен V6 двигател. 



През 1995 Honda показа още един модел, който беше по-достъпен за обикновените потребители - концепцията SSM. Прототип на серийния модел се появи три години по-късно – през 1998, а през април 1999 г. на пазара вече беше Honda S2000 в чест на 50-та годишнина на фирмата. 



Автомобилът беше запазил oсновните пропорции и стила на S2000 но беше далеч по-малко екстравагантен. За сметка на това беше запазил предното разполагане на двигателя и задното предаване, двете места в купето, бутонът за стартиране и разпределянето на тежестта точно 50:50 между двете оси. Роудстерът S2000 е с двулитров двигател VTEC с мощност от 240 к.с. (в Северна Америка версия с двигател 2.2 литра се появи през 2004 година). 



След 1999 г. до днес Honda успя да продаде около 110 700 броя от роудстера, като повече от половината са реализирани в САЩ. След 10 години производство автомобилът беше спрян през миналата година, като последната произведена кола напусна завода Сузука в Япония през юни 2009. За съжаление все още не се знае дали колата ще има заместник.  
0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    DRUGS-BUNNY ( преди 14 години )
    Вътрешна информация: Това е ЗАТИШИЕ ПРЕД БУРЯ.. да не мислите че Японците са се спрели и за 1 мин. ?!? Въпрос на време е кога ше избухнат с нещо ново, просто сега летвата е много високо, предполагам ше се прицелят 'камикадзетата' в нещо около Veyron. Само дето Японските колици изглеждат съвсем 'цивилни' и ако не знаеш, не би предположил, че под капака му се крие двигател от реактивен самолет :))
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 14 години )
    да, много е лесно да РЕДАКТИРАШ ТЕКСТА и после да обясняваш, че не си ти тъпия.в 8.30 сутринта текстът беше "За сметка на това беше запазил предното предаване,":P
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ЧЕТИ ВНИМАТЕЛНО ( преди 14 години )
    Колко неграмотен и *** трябва да си че да четеш задно а да разбираш предно? Че и хората са обяснили че баланса е 50/50 ,което е невъзможно с предно предаване ,но явно си доста глуповат щом не можеш нито да четеш ,нито да разбираш написаното.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    gorskia ( преди 14 години )
    жалко би било ако японците спрат развитието и производството на тези бегачки, станали култови през 90-те и началото на новия век и доказали своето технологично превъзходство пред всички останали автомобили. Именно от тези автомобили е тръгнала и тунинг еволюцията
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 14 години )
    Колко *** трябва да си, за да напишеш че S2000 e с предно предаване ???Двигателят е отпред, а предаването е ЗАДНО. Щеше да е смешно ако не е тъжно.