IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 530d VS Mercedes E350 CDI

Сравнителен тест на двете немски возила.

BMW 530d VS Mercedes E350 CDI

За пореден път BMW 5-series и Mercedes E-class се изправят един срещу друг. Този път арената е предоставена от списанието Autocar, което има честа да е сред първите изпитатели на новите версии на елегантните немски возила.

"През изминалите 23 години, всяко поколение на Серия 5, изправено срещу  Е-клас, показваше класа и превъзходство, но този път, като че ли баварците са изправени пред изключително тежка битка", коментира изпитателят Andrew Frankel.

Тестваните автомобили са екипирани с 3.0-литрови дизелови агрегати - едни от най-предпочитаните на пазара.

Екстериор и интериор:

И двата автомобила изглеждат разочароващо, коментира Frankel. Mercedes E-class е странен, а BMW 5-series - скучен и лишен от въображение.

Вътрешността на BMW 530d е осезаемо по-добра от тази на предходното поколение. Подредена е изключително добре, бутоните са интуитивни, а новият IDRIVE е за предпочитане пред конкурентният Command на Mercedes. Това, което липсва е чувството и емоцията, споделя изпитателя.

При Mercedes откриваме изобилие от фини елементи, изработени от дърво и кожа, които са използвани в осезаемо по-малка доза при бавареца.

Този път обаче, BMW 5-series се е доближил максимално до E-class, по отношение на пространството в купето. За първи път в салона на Серия 5 могат да се настанят удобно четирима едри пасажери, отбелязва Frankel.

Управление:

Управлението и на двата автомобила е на очаквано високо ниво. Все пак, клиентите имат различни предпочитания, вероятно за това колите предлагат различно усещане.

Най-важното е, че автомобилите се карат с удоволствие - и бързо и бавно, на магистрала, в града или по планински път с много завои.

Дизеловите двигатели са с равен обем, но този на Mercedes E-class, очевидно не може да се мери с агрегата на BMW, когато говорим за динамика. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.9 секунди, ако седите в новата E-class, докато при 5-series, упражнението се изпълнява с 0.6 сек. по-бързо.

Mercedes няма динамиката на конкурента си, но пък е по-тих и по-плавен. Въпреки това Серия 5 е по-лесна за шофиране - предлага по-прецизно управление, по-добро сцепление и по-добър баланс. Е-клас е по-мек, особеното на трасе с последователни остри завои, но вози по-добре.

E350 CDI определено предлага по-висок комфорт на возене, за сметка на твърдата возия на бавареца. Все пак, всичко е въпрос на избор и лично предпочитание. Някои водачи търсят прецизното управление на BMW, други бягат от твърдата возия и залагат на комфортното пътуване с E350 CDI.

Дългите пътувания с 530d обаче ще пощадят джоба ви. Бавареца изисква по 5.2 литра на 100 километра, докато при E350 CDI потреблението на гориво е около 5.8 литра на 100 км.

Равносметка:

BMW 5-series и Mercedes E-class са два коренно различни автомобила. Истината е, че купувачите вероятно ще изберат това, което е по-подходящо за техните желания и нужди.

Все пак Andrew Frankel е длъжен да излъчи победител и според него това е Mercedes E-class.

Всички снимки
0 от 500
  • #92
    2 rate up comment 5 rate down comment
    canecorso ( преди 15 години )
    bavarkata vse pove4e zaprili4va na akula....super dizain ...samo zaradi nego bi se prodavala...a znaem 4e ne e samo zaradi nego ..hahahahha
  • #91
    4 rate up comment 6 rate down comment
    rafa ( преди 15 години )
    ако си женен взимаш мерцедеса, ако си ерген бавареца....
  • #90
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Николай Стефанов ( преди 15 години )
    МЕРЦЕДЕС-БЕНЦ ВИНАГИ СА БИЛИ И ВИНАГИ ЩЕ БЪДАТ НОМЕР 1 !!!!!!!!!!!!!!!!
  • #89
    5 rate up comment 3 rate down comment
    bmwE91 ( преди 15 години )
    И двете коли са супер.Но разликата е ,че едната е насочена към млади и динамични хора ,а другата към хора които търсят комфорт и спокойствие т.е. към пинсионери.
  • #88
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Те пък алфите много хубави! До ден днешен не проумявам какво му харесват на италианският дизайн! Много са малко италианските автомобили, които ми харесват. Да не говорим, че има и грозни Ферари-та.По темата - задницата на БМВ-то е по-хубава със сигурност, то се вижда. Предницата на 5-цата е най-добрата от всички последни модели на БМВ. Мерцедес ако бяха слялли фаровете, тогава щеше да е друго. Дори малкият фар да е на предния капак,поне да бяха направили разделението съвсем малко да не се вижда
  • #87
    0 rate up comment 7 rate down comment
    alfa 155 ( преди 15 години )
    Аз споделям мнението на автора за екстериора,че и двамата са грозни,особенно Мерцедеса.
  • #86
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Marto ( преди 15 години )
    BMW-to ima unikalna prednica. Mnogo po-agresivna ot Mercedes.
  • #85
    7 rate up comment 4 rate down comment
    DETELIN KIRCHEV ( преди 15 години )
    а знаете ли КОГА едно беемвие :) ще направи обратен със САМО ЕДИН пълен ход на волана , на тясна улица , както например го прави спокойно един Мечо ? жокер за отговора : просто и елентарно - излишен въпрос !
  • #84
    3 rate up comment 3 rate down comment
    bmw fans...!!!! ( преди 15 години )
    bmw-to vinagi e bilo po-hubav i po-krasiv avtomobil ot mercedes , bezrazli4no dali stava v pros za golemite limuzini kakto bmw 7 i mercedes s-class ili pak po-malkite bmw 3 i mercedes c-class!!!
  • #83
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Само *** може да твърди това. Само човек, който е КАРАЛ, не ВОЗИЛ в мерцедес, знае, че е много по-скучен от БМВ и АУДИ (като ги намесихме и тях), много по-тромав, с много по грозен интериор (макар и много по-луксозен) и като цяло е скучна кола.Днес карах Алфа Ромео 156 и останах учуден. Колата се държеше много интересно и имаше точно духа на БМВ-то, с което бях свикнал. Онзи ден карах Тойота Селика 96-та и не ми хареса, ама грам. Малка, неудобна, странна...Аз гласувам за БМВ 5 с 2-те ръце!!!