IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford Mondeo – първо нови мотори, след това и фейслифт

Вече ви съобщихме, че във Ford започна подмяна на класическите атмосферни бензинови двигатели при редица модели.

Ford Mondeo – първо нови мотори, след това и фейслифт
През следващите 2-3 години повечето атмосферни бензинови двигатели с обем 1.6, 1.8 и 2.0 литра ще бъдат заменени с по-ефективни, като при Mondeo още тази пролет ще видим новото семейство EcoBoost.

Най-интересен ще бъде двулитровият EcoBoost SCTi (sequential charge turbo injection), който ще видим и при Volvо V70 и S80. При него турбината Borg Warner K03, работеща с относително ниско налягане е допълнена със системата за директно впръскване на горивото и променливо отваряне и затваряне на клапаните (Ti-VCT).

Максималната мощност е 149 kW при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент от 300 Nm е достъпен между 1750 и 4500 об/мин.

Модернизация ще има и при дизеловите агрегати. При Mondeо ще видим обновения двулитров Duratorq TDCi, отговарящ на екологичните норми Euro 5, като ще има същите три версии на мощността, които наскоро бяха представени и при Galaxy и S-Max - 85, 103 и 120 kW. Последният ще бъде алтернатива на сега предлагания 2.2 Duratorq TDCi (129 kW), който на много пазари ще остане в продажба, паралелно с новите двигатели.

През 2013 година 90% от моделите на Ford ще бъдат с двигатели от семейство EcoBoost. През втората половина на тази година Ford Mondeo ще премине и през първия си фейслифт. На снимките се виждат някои промени, въпреки леката маскировка – предната броня ще бъде променена във стила на новите Focus, C-Max и Fiestа.
0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    novex ( преди 15 години )
    abe koii mi e snimal kolata :)
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Castor ( преди 15 години )
    Ot golf-a po-dobro nema!
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Ще ти отговоря за турбината. Проблемът преди беше липсата на достатъчно яки материали, които да издържат и на висока температура. Турбомоторът има турбо дупка, която с последното пококление турбини и новите материали, почти не се забелязва. Например при EcoBoost, леката турбина се върти с 200 000 оборота в минута, което позволява бърза реакция на мотора. При VW има електронен уестгейт клапан, намаляващ турбодупката. Освен това, двигателят се оскъпява и е необходино едросерийно производство.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Сервизът е точно за това - за ремонти. Не очаквай там да видиш здрави автомобили, освен за смяна на масла. Един сервиз не е показател за здравината на дадена кола. Показател е, колко процента от тия автомобили дават дефекти. ХАйде дай такава статистика и тогава коментирай здравината на моторите.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 15 години )
    Чудесно си е Мондеото,няма спор. Форд продължават да правят разумни коли за ежедневието и в това им е успехът,така мисля. Само се чудя защо всички производители чак сега внедряват турбобензина,след като от десетилетия е ясно,че това решава почти всички проблеми пред ДВГ-тата. Проклети икономисти и мениджъри - за всички световни злини са виновни,отдавна съм им вдигнал мерника аз :))
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    The Stig ( преди 15 години )
    В Auto Bild, преди няколко седмици имаше тест на Mondeo комби на 100 000 км. Автомобилът беше с 2.0 дизел(136h.p.) и след изминаване на дистанцията и разглабяне на двигателя беше написано че скоро не са срещали толкова запазен и здрав мотор. След 100 000 км изглежда като туко що излязъл от завода. Наистина всеки двигател си има някакъв проблем, но вече е остаряло и смешно да се повтаря че щом нещо е френско, се чупи задължително(както и за ръждата по Opel). Това са детски приказки....
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    SEGA,NOWTI DWIGATELI SA PO-PROBLEMNI,NO FRANCUZITE OTKRAI WREME SE SLAWQT S DIZELA,OSOBENO 1.9 TD ATMOSFEREN,TOI SE OKAZA DOSTA ZDRAW,PO-NOWITE COMMON RAIL SA PO-PROBLEMNI,TAKA 4E SSS2 NE GOWORI GLUPOSTI,4E FRANCUZITE NE SE SLAWQT S DIZELA SI
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    sss2 ( преди 15 години )
    Наистина нямаш идея от автомобили и пишеш наизуст.*** в сервиза на форд и гио шитай за дизелите на PSA.Има фокуси на 2000-4000 км. и текват масло като ***.Така,че като не си парен не обяснявай "ама какво им е на френските дизели.."
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Затапи ме, признавам :P
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    E TURBOMOTORITE 10000000% 6TE SA SUPER GOTINI,DIZELITE DURATORQ SU6TO,AMA KAKWO IM E NA DIZELITE NA PEJO I SITROEN,TE SA EDNI OT NAI-DOBRITE