IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

По-подробно за Citroen Revolte

Това е Citroen Revolte, концепцията показана миналата година във Франкфурт, но сега стават ясни доста повече подробности и детайли.

По-подробно за Citroen Revolte
Всъщност след представянето на този автомобил на автосалона във Франкфурт, от Citroen предприеха един тур из Европа с Revolt, придружаван от шеф-дизайнера на фирмата, Карло Бонцаниго (Carlo Bonzanigo).

Пред изданието Аutocar той казва: „Малкият Revolte е първият ни знак, че Citroen може да използва ретро дизайн и един стил, носещ в себе си „френското”, който да бъде успешен в Европа”.
Revolte е с дължина 3800 мм и използва същата платформа като C3 и DS3. Дизайнът му впечатлява с липсващите превеси и с широката следа. Външния вид на автомобила видимо прави поклон към култовия 2CV, особено със задната си част и предните калници.

Citroen влиза в новото десетилетие с малко странен микс от модели. Малки практични автомобили и малко скучновати семейни модели тип хечбек. Във фирмата разбират, че трябва да въведат някаква нова производствена философия. Вярно е, че предлагат и модел като DS3, но той също (като че ли) не може да върне типичния за Citroen нестандартен вид, да създаде настроение за различност от общата сивота.

Това ли се цели с ретро дизайна на Revolt? Връщане към корените? Към типичните за Citroen форми и линии, към специфичната аудитория на марката?
„Revolte е малък луксозен автомобил. Главната идея беше да представим лукса по различен начин”, казва Бонцаниго и продължава, „Аз виждам Citroen като най-парижката марка от трите френски фирми. Париж е център на модния свят. Затова залагаме при Revolte на цветове и обзавеждане. Ние не искахме като другите просто да използваме кожа, хром и дърво. Използваме и кристал”.

Дали това обаче няма да означава феминизиране на колата? Според Бонцаниго „жените харесват автомобилите на мъжете, но обратното не е вярно. Ако стигнем до масово производство, със сигурност серийната версия няма да бъде само за жени или само за мъже. При една концепция обаче, можем да си позволим „по-женска” кола”, казва той.

Бонцаниго говори и за две зони в интериора. Отпред има две спортни седалки от карбон, които се съчетават с една компактна и уютна задна част. Кокпитът е по-строг, седалката на водача е като чуждо тяло сред останалата част на интериора.

Все пак това ли е наследникът на 2CV? Бонцаниго казва: „Разбира се влиянието на 2CV е видимо. Сега спокойно можем да говорим едновременно за бъдеще и за история. Citroen е готов за следващата стъпка. Но Revolte не е просто ретро дизайн, той само напомня за него и докато 2CV има спартански интериор и почти никакво обзавеждане, Revolte е супер луксозен и високотехнологичен автомобил".






 
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сик ( преди 15 години )
    Citroen REVOLTe - поглед към възраждането на 2CV,но не прилича ли наVW"Бийтли"!....Вероятно всеки от вас е виждал модела 2CV на Citroen и ако не е било на улицата, то спомнете си филма Полицаят от Сен Тропе с Луи дьо Фюнес, и непременно ще се сетите с усмивка на лицето за кой автомобил става въпрос.Citroen REVOLTe използва хибридна задвижваща система, състояща се от двигател с вътрешно горене, електромотор и комплект литиево-йонни батерии. За момента липсват данни за техническите показатели на автомобила, но французите споделиха, че той може да се движи и само в електрически режим. Габаритите на концепцията са 3.68м. дължина, 1.73м. широчина и 1.35м. височина. В нейния интериор има място за четирима души, а достъпът до него е максимално улеснен, чрез отварящи се наобратно задни врати и липса на средна колона.За момента от Citroen все още не са потвърдили за серийно производство на REVOLTe, но имайки предвид, че повечето автомобилни компании са на вълна възраждане на свои популярни модели от миналото, най-вероятно скоро ще видим и съвременен вариант на 2CV.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ММ ( преди 15 години )
    Браво!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ситроен е любимата ми френска масова марка автомобили и винаги са изкарвали смели прототипи. След VW, Fiat и Mini е нормално и те да искат да изкарат някакъв римейк но това на мен лично по никакъв начин не ми напомня на 2CV.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 15 години )
    Яка количка...А относно десетилетието - за всички са толкова *** и броят от 0 до 9, вместо от 1 до 10?!?Следващото десетилетие почва догодина, не сега... Баси...
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IT. ( преди 15 години )
    BRAVOooo eto tova e dizain koito grabva okoto ! Naistina e fururistichen i nestandarten no v sashtoto vreme ima elegentnostta na retro stila :)Eto tova im lipsva na iaponcite koito imat smelostta da puskat nestandartni i futuristichni modeli na pazara no nimatat dobrata koncepcia :) Dano fransetata uspeiat da realizirat tozi proekt :)
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Жорко ( преди 15 години )
    От Ситроен винаги са правили страхотни прототипи, които никога не са намирали път към реалността... Сигурен съм, че и с това малко бижу ще е така... За съжаление...
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    555 ( преди 15 години )
    Citroen-a e idealen mn moderen dizain ima,ako se zapazi taka 6te e ludnica,bravo france
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    мдаа ( преди 15 години )
    задната седалка е уникална, до сега не съм виждал нещо подобно
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    На мен ми прилича на затлъстяло японче с отворена уста и натъпкано с китайска електроника .....лично мнение
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 15 години )
    като Citroen C-Mеtisse