
Това не е случайно. Вече се говори, че шефът на Audi Руперт Стадлер (Rupert Stadler), е дал зелена светлина за разработката на нов, малък спортен автомобил с монтиран по средата на платформата двигател. Според източници от Audi, именно концепцията на e-tron показва доста ясно как ще изглежда бъдещият малък спортен автомобил R4.
Новият модел на Audi ще носи и някои компоненти от концепцията на Volkswagen BlueSport. Вероятно е това Audi да показва и някои от характеристиките на бъдещ нов модел на Porsche, който ще видим към 2012 г.

Силуетът на новия e-tron е типичен за спортна кола, с издължен капак на двигателя, силно наклонена линия на покрива и ниска задница. Решетката е голяма, с елементи от карбон и отвори за въздух. LED фаровете са с доста изразителна форма и в същото време типични за Audi.
Малко изненадващо обаче, задната част на колата напомня за някои нови модели на Aston Martin, особено формата на задните светлини. Главният дизайнер на e-tron е англичанин, Стив Люис (Steve Lewis), който успя да завърши тази версия на автомобила само за 4 месеца.

Колата е с дължина 3930mm, широчина 1780mm и височина 1220mm, което я прави по-малка от днешното Audi TT. Разстоянието между осите (2430мм) е също по-късо със 170 мм от това при ТТ. Концепцията е с два електродвигателя, монтирани зад задната ос с обща мощност 201 к.с.
Най-впечатляващ (дори и за електрически автомобил) е максималният въртящ момент - 2646 Nm. Движението се предава към задните колела. Според производителите този автомобил ускорява от място до 100 км/час за 5.9 секунди, а от 60 до 120km/h за 5.1 секунди. Максималната скорост е ограничена до 200 км/час за да се запази по-дълъг живота на акумулаторите, които са литиево-йонни.
При концепцията те са монтирани зад кабината, в пространството в което при новия R4 ще бъде монтиран двигателя. Общото тегло на акумулаторите при e-tron е 399 кг. С едно зареждане автомобилът ще може да изминава 250 км. Зареждането им от нормалната електрическа мрежа трае 11 часа, но от система 400V това става само за 2 часа.
Рамата на R4 е алуминиева, а панелите на каросерията са от карбон и фибростъкло. Собственото тегло на автомобила е 1350 кг.


0