IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваните леки автомобили в Европа

И през 2009 година няма изненада – най-продаван автомобил в Европа е Volkswagen Golf.

Най-продаваните леки автомобили в Европа
За 12-те месеца на отминалата година европейците са закупили 571 838 автомобили от този модел, което е с 23.9% повече в сравнение с предходната година. 

Второто място в класацията направена от независимата фирма JATO Dynamics, заема Ford Fiesta. През 2009 година от този модел в Европа са продадени 472 091 автомобила, като ръстът е 44% спрямо 2008. Този висок ръст, разбира се, се дължи на новото поколение на Fiesta. 

На трето място по продажби на Стария континент е Peugeot 207 (367 100 автомобила), като продажбите са паднали с 9.7% спрямо тези през 2008 г. 

Ето подреждането на десетте най-продавани модели автомобили в Европа през 2009 година:
1. VOLKSWAGEN GOLF
2. FORD FIESTA
3. PEUGEOT 207
4. RENAULT CLIO
5. VOLKSWAGEN POLO
6. OPEL/VAUXHALL CORSA
7. FORD FOCUS
8. FIAT PANDA
9. FIAT PUNTO
10. OPEL/VAUXHALL ASTRA


В рейтингът по марки също няма изненади, на първо място отново е концерна Volkswagen, от чиито модели са били продадени 1 640 000 милиона автомобили. 

На второ място е групата Ford (с 1 288 000 продадени автомобили), а трети по продажби са от Renault (1 087 000 продажби). 

На четвърто и пето място, с много близък до Renault резултат са Opel и Fiat (съответно 1 057 000 и 1 009 000 продадени автомобили). 

Според сметките на JATO, през 2009 година в Европа са били продадени 14 357 000 автомобили, което е с 0.7% по-малко от продажбите реализирани през 2008 г.
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    В Германия Фиеста има над 100 000 продажби миналата година, така, че и там е харесвана. Всичко е въпрос на предпочитание, реклама и впечатления. Аз например тествах миналата година новата Фиеста и останах очарован, сравнявайки я с моята. Всичко, което ми липсваше в старата , го има в новата с изключение на по-жизнен мотор. Ако доходите ми са добри в бъдеще, Фиеста е фаворит номер едно в личната ми класация.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Golf VI е отлична кола, както и Фиеста. Фокус е на 7-мо място с 309 000 продажби ( -15%), което е добре за един автомобил в края на живота си. При Поло имаше смяна на поколенията и уж стана най-добрата кола къде ли не, но остана с 283 000 продажби или ръст само 2,4 %. Определено двата хита на миналата година са Голф 6 и Форд Фиеста. Догодина би трябвало да се намесят новият Фокус и Астра. Да видим...
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    C4 ( преди 15 години )
    tova izobshto ne sum go pisal az. Toia e onia bolnia koito postoianno pishe ot imeto na drugite xora. Ne go znam mirizliv li e ama e naistina nenormalen. V temata A1 i tam se e pravil na razli4ni hora. A tezata 4e vseki kupuva svoeto e to4no taka. E moje bi Golfa e haresvan i izvun Germania Fiesta sushto i za tova sa nai otgore az oba4e sum fen na frenskoto i moia favorit e 207.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    миризма пак ли се правиш на различни хора бе ха ха. Моля *** да обяснят на Айтоския *** да ли пиша от Казанлък и дали изобщо съм на по малко от 250км. от казанлък и дали имам нщо общо с Трифорс! И друг път сме го коментирали. Нека миризмата веднъж за винаги дза разбере ,че е единствения който се прави на много хора. И миризма пиши се с BMW GT-R, st.st, 525td, 2525, MIRIZLIVIA-ROM ,разбирам че с тия имена си станал за посмешище тука ама ставаш още по смешен пишеш от различни имена
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    sab ( преди 15 години )
    Ясно е, че за "най-продаван автомобил" има съответната страна със съответната премия за върнат стар автомобил миналата година. Естествено е най-големия автомобилен пазар в Европа- Германия да купува най-вече VW, Ford и Opel, следва Франция с PSA и Renault, Италия с Fiat и т.н. Никой тук не споменава коя марка защо се купува - ясно е, че всеки купува родното (което е и правилната позиция, поне за мен).
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Jelqzko ( преди 15 години )
    По проста математика след като VW имат модел на 1-во и на 5-то място нормално да са първи по продажби като марка. Същото и за Ford - 2-ро и 7-мо място. Както се вижда обаче Рено са 3 с над 1млн. Това означава, че от 11 до 15 място сигурно имат поне 2 автомобила. Сигурно Меган много вдига продажбите, но нещо не се сещам за друг много масов автомобил на Рено ?!
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    C4 ( преди 15 години )
    Излезе истината на края,Triforce е казанлъшкия пезевенк с аЛдито.Уж имал корола,но не бил доволен и видиш ли погклеждал към ауди и фоклксваген.Селски,наистина ли мислеше,че някой ти е вярвал на *** лъжи?Много добре те знаем кой си,нали ни прати снимка-пъпчивия ***,снимал се до чуждия мерцедес,помним,помним.***!
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Malin ( преди 15 години )
    ai stiga s taz korola ve, naprai si edin blog i draskai vatre i si ka4vai snimki, ai siktir i kazanla6ki pinizi...
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Миризмата пак сам взел да си говори ха ха. Болния Айтоски *** пак е взел да се прави на много хора и сам да си води диалози ха ха. Миризма пак си разкрит . И миризлив Голфа може само да го сънуваш . И миризма пак ти казвам, знам че е трудно да си намериш работа с психическите си заболявания, ама поне мети улиците, може и да събереш лев за някоя жигулка, ат и ти да видиш какво е да имаш кола.
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Да си бяхте купили Фокуси. 2 съм имал (от първото и второто поколение), железни са. Всички залитат по прехвалените Голфове и Тойоти, а и те си имат своите проблеми, че и повече от останалите в някои случаи.Голфовете дават много проблеми сочи статистиката, а Королите доколкот знам, проблемите са най вече при дизелите. И окачването не е мн. издръжливо май.