IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Детройт 2010 - BMW 1 Series ActiveE

Представиха напълно електрическата Серия 1 на автомобилното изложение в Детройт.

Детройт 2010 - BMW 1 Series ActiveE
Както вече знаете, електрическото возило, базирано на BMW Серия 1 използва почти аналогична технология с тази на Mini E. Мощността му се равнява на 170 к.с., а максималният въртящ момент достига 250 Нм.

Теглото на BMW 1 Series ActiveE е 1800 кг., но въпреки това ускорението от място до 100 км/ч. изисква само 9 сек. Максималната скорост е ограничена на 145 км/ч.

Акумулаторите са литиево-йонни, разработени от BMW Group и SB LiMotive (Bosch и Samsung SDI) и доставят пробег от 160 км (възможен е пробег до 240 километра в зависимост от условията). При използването на специално устройство (wall box), батериите се зареждат за само 3 часа в европейската електрическа мрежа.

"Електрическото задвижване на Серия 1 няма да бъде за сметка на комфорта или удоволствието зад волана", поясняват от компанията.

BMW 1 Series ActiveE разполага с четири кресла и багажник с обем 200 литра. Предлага дори разпределение на тежестта в съотношение 50-50. Климатичната инсталация на електрическото возило пък може да бъде задействана чрез системата BMW ConnectedDrive - предлага възможност за стартирането й от разстояние, чрез мобилен телефон.

Все още няма информация за цената на BMW 1 Series ActiveE. Вероятно екологичното возило ще се отдава под наем, подобно на Mini E.
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    don4o_90 ( преди 15 години )
    ei vsi4ki sa filoso6i v toq sait koi znae koi ne znae pi6at...a ina4e el -mobila e tarikatska rabota (no 145 km sa dosta malko)
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Може би след време, когато електромобилите станат по-разпространени, ще има стандартизиране на батериите. Тогава ще могат да се сменят изтощените батерии със заредени на "електростанции". Така пробегът с едно зареждане няма да е фатален за дълги пътувания. Само хипотеза.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    John ( преди 15 години )
    Милиарди се пише мойто момче,не ''милярди'',научи се да пишеш!!!
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 15 години )
    Защо да не могат да си позволят подобен автомобил, навсякъде по белия свет се субсидират подобни технологии директно от правителството, нали сме европейци вече :)
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да бе таксита с БМВ единички. Дори да вози само деца без багаж, едва ли таксиджиите ще могат да си позволят БМВ пък било то и единичка. Де е Киро на Кирия. Метана е революцията в момента сред жълтите файтонджии. Като направят АЕЦ Белене и БМВ с цена на Дачия може и такситата да станат електрички.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Всяка кола в последните 10 години се правят с резервоар с който да измине минимум 1000км. извънградско и това е минимума. Повечето коли имат пробег между 1400-1500км. дори гледах реклама на Пежо за близо 2000км. Единствено спортните коли не могат да имат голям пробег ,но това е ясно защо. За ел.кола миниму 500км. преход трябват, за да станат поне малко по конкурентни а и бавния заряд е проблем. За такситата ще е идеално и без това все киснат по стоянки и могат постоянно да презареждат.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    GRAVE DIGGER ( преди 15 години )
    Тука ли си анонимен,който каза,че колата ми е лада!Издирвам те за да ти я покажа!И да я караме по сервизите!Уморих се да пиша едно и също нещо,но никъде немога да те открия!Ако нещо се притесняваш ще дойда с жена ми.Ще ми сеобадиш ли най-накрая!
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Само да добавя, че повечето бакшиши карат на метан и пробега им е горе долу 100, 100 и нещо километра. Дали няма да накупуват електромобили като ги пуснат. И аз не виждам защо трябва да пълна гушите на петролните босове. Ако трябва ток от слънчеви панели ше си правя и няма да плащам на монополисти:)
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ***, не знам вие как я виждате тая работа, но аз я вижам така - ел-мобил - 2 лв/100 км, дизел - най-ефикасния и икономичен - 7-10 лв/100 км. Е за мен цялата рабоа е ясна. Както ми е и ясном, че с нито един от автомобилите няма да тръгна от София за Аляска за да му мисля мах. пробега от 150-200 км на ел-мобила.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Пасат 1.9 TDI 110 к.с. изминава 1200 км. с един резервоар при средна скорост 130-140 км. в час. Многократно тествано от единия крйа на България до другия - отиване и връщане ....