IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda представи CR-Z в Детройт

Дълго време очаквания хибриден спортен автомобил Honda CR-Z направи световната си премиера на автомобилния салон в Детройт.

Honda представи CR-Z в Детройт
Промените от представената концепция в Токио през миналата година не са много съществени. Нови са джантите, логото на Honda се е качило от радиаторната решетка по-нагоре под капака на двигателя, а лека промяна има и в задните светлини.

Двуместният CR-Z е запазил и футуристичния си интериор. Купето е с бензинов двигател i-VTEC с обем 1.5 литра комбиниран с хибридната електрическа система Integrated Motor Assist (IMA). Електродвигателят е с мощност 10 kW и подпомага бензиновия двигател при ускорение , а по време на използване на спирачките работи като генератор и дозарежда никеловия акумулатор имащ напрежение от 100 V.

Бензиновият двигател се изключва автоматично при спиране. Максималната мощност на хибридната система е 122 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 173 Nm., като е достъпен още при 1000 об/мин. Скоростната кутия е стандартна механична с шест степени.

Honda CR-Z има три режима на управление между които водачът може да избира - Sport, Normal и Economy. Промяната на режима въздейства върху кормилната система, времето за реакция на двигателя, климатика и др. В Детройт Honda не съобщава динамичните характеристики на автомобила, но за концепцията показана в Токио се знае, че ускорява от място до 100 км/час за 9.7 секунди.

За сметка на това дават данни за разхода на гориво от около 6.4 литра на 100 км. Трябва да се каже, че и ускорението и разхода не са впечатляващи. За сравнение новият Prius на Toyota, който е по-голям и тежък от Honda CR-Z, ускорява за 9.8 секунди и има среден разход от 4.6 литра на 100 км. Дори седанът на BMW 335d с мощният си дизелов двигател от 260 к.с. предлага разход от 6.4 литра на 100 км.
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    malini ( преди 15 години )
    Ако това са характристиките - малко тъпо, нищо впечатляващо не предлагат от Хонда. Не знам точно към кои потребители е насочена - двуместна кола с кофти характеристики. Ако ще е бавна да е с повече места, ако ще е с 2 места поне да е по-бърза, какъв е смисъла от тази комбинация? А поне на разход да го докарваше, то и там нищо особено. Аз лично от години само Хонда карам и за първи път почти нищо хубаво не мога да кажа, единствено дизайна остава +
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 15 години )
    Нещо не ми се връзва името ти с критиката ти към японците?
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Ти си мнооого тъпо парче, такъв капацитет като тебе и с този ник...жалко. Не знам кога японците са взимали наготово дизайн от германците, ти по добре отивай на 4ти КМ. Няма база за сравнение нито като дизайн,нито като интериор, нито като технология при японци-германци. Всеки е поел по свой собствен път! А ника който си написал 'СУБАРУ' е марката с най-големи традиции в автомобилостроенето, която никога не се е влияла от тенденции и моди, Субару винаги са вървяли по свой собствен път!
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Д ( преди 15 години )
    Subaru, не съм съгласен с тебе.Японците винаги са напипвали доста успешно очакванията на хората за това как трябва да изглежда една кола отвън и отвътре. Тук не говорим за субективните предпочитания на група от хора, които изискват от колите нещо повече, от това, което искат повечето хора: някаква безумна мощност, гъзарски дизайн и какво ли още не.Очевидно е, че Хонда умело се ориентират именно към по-голямата част от потенциалните клиенти и в това няма нищо лошо.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    И така, и не е така! Първо този интериор си е личен на Хонда и на мен много ми харесва. Карал съм Хонда Сивик от новите с малко по-различен интериор (седан) и е много приятна. Коя друга кола от този клас и за тези пари има толкова пригледен интериор? Никоя! Проблема явно е в името. Ако не беше CR-Z, ами с друго име - пример (VW Corrado, а сега Scirocco). И двете са спортни, ама никой не очаква повече от Сирокото. Тук обаче името обърка нещата, иначе машинката едва ли ще е зле. Е, дизайна...
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Subaru ( преди 15 години )
    японците по всички вфлангое буксуват яко от години никакво новаторство в дизайн и технологияявно минават на варианта пак да вземат нещо наготово от германците да го доработят и представят за свое ...много жалко
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Asen ( преди 15 години )
    Izkliu4itelno jalka kola poredniq neuspeshen opit na Honda :) grozno malko i mnooooooooooogo bavno 4e i s ogromen razhod 6.4 normalen 1.5 har4i ebati pornografiata TOTALEN PROVAL za H.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Г.Р.Д. ( преди 15 години )
    Те вече не работят по бензинови коли и т.н. затова е така др обяснение няма.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    UUU ( преди 15 години )
    haha, honda sa edinstvenata ot golemite marki deto niama edin svesten model...samo trupove kakto kazva6e komando na filma...a ima6e prelude, civic coupe, crx, nsx, dori civic shuttle e kultov...A kva a taa hAibrid baraka 100 konia i uskoriava kolkoto d15b2-ka hatch, a gori niama i kilo po malko?
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Г.Р.Д. ( преди 15 години )
    Срам ме от фактите, щото карам Хонда! Само толкова ли могат ?Мисля че не. А какво правят по този начин не знам.