След посещение в музеят на BMW в Мюнхен, изданието New York Times потвърди, че емблемата на BMW изобразява цветовете на провинция Бавария, а не самолетна перка.
Асоциацията със самолетна перка се родила от реклама през 1929 година - 12 години, след като логото било представено за първи път.
"Емблемата по никакъв начин не е свързана със самолетни двигатели или витла. Идеята, че синьо-бялото лого има нещо общо с въздухоплаването се появила след реклама през 1929, изобразяваща витлов самолет", пише New York Times.
Логото на BMW е създадено през 1917 година в знак на почит към Свободната държава Бавария (Freistaat Bayern).
Заблуда или не, в продължение на десетилетия емблемата на баварците е възприемана, като перка на самолет, която реже синьото небе. Всъщност откритието на New York Times е вече известно за повечето автофенове и вероятно няма да промени схващанията за баварското лого.