IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сеат Ибиса/Кордоба/Seat Ibiza & Cordoba

+ богато серийно оборудване, добра изработка, удобни седалки, сигурно поведение на пътя- нехармонични настройки на шасито, малко отделения за поставяне на предмети, коленете на пътуващите прекалено близко до арматурното табло

Сеат Ибиса/Кордоба/Seat Ibiza & Cordoba
 История на модела10/93 Представяне на втората генерация на модела: каросерия с три или с пет врати. Четири бензинови мотора: 1.3i с 55 к.с., 1.6i с 75 к.с., 1.8i с 90 к.с. и 2.0i с 115 к.с.Два дизелови мотора: 64/68 к.с. и с турбо с 75 к.с.1/94 Нови мотори: 1.0 литров с 45 к.с. и 1.4 литров с 60 к.с.2/94 Представяне на версията седан с четири врати Кордоба7/94 Нов мотор: 1.8i 16v с 129 к.с. за модела с три врати4/96 Ново: Кордоба SX с две врати, два бензинови мотора (1.6i с 100 к.с. и 1.8i с 129 к.с.). Ибиса и Кордоба вече и с 1.9 SDI с 64 к.с. (дизел с директно впръскване без турбо)10/96 Нови мотори: турбодизел 1.9 TDI с 90 к.с. и 2.0 литров GTI с 150 к.с.8/97 Представяне на комби-версията Варио. Нов турбодизел 1.9 TDI с 110 к.с.8/99 Подобрения в модела1/02 Смяна на модела при Ибиса1/03 Смяна на модела при КордобаПървата генерация на Ибиса, въпреки участието на Порше в разработката на модела, беше пълен провал. Представената през 93 г. версия обаче няма абсолютно нищо общо с предшественика си. Под ламарината има само компоненти на VW. Въпреки че Ибиса е конструирана на базата на VW Поло, под капака й пасват и по-големите мотори от групата на Голф. Това е възможно благодарение на малко по-дългата предница. По този начин по-потентните версии на Ибиса се явяват наследник на стария Голф GTI. Защото ниското й тегло гарантира такъв демараж, какъвто тежкия в наши дни Голф трудно може да си позволи. Гамата на моторите е доста широка още от старта на модела. От нея се наложиха солидните 1.4 и 1.6 бензин. За повечето шофьори на Сеат те са идеалното средно положение. Алтернатива са турбодизелите на VW, които се монтират от есента на 96 г. Шасито е конфигурирано по маниера на Фолксваген, което значи никакви компромиси със сигурността. Въпреки прекалено твърдата настройка, комфортът не е лош.Версиите с три и пет врати стартираха първи в програмата и трябваше да играят ролята на първи кон във впряга. Кордоба, версията седан с четири врати се появи по-късно, а комбито (Варио) - чак в края на 97 г. Ибиса и Кордоба са напълно идентични от предницата до средата на купето, но си заслужават различните имена. Ибиса играе ролята на компактния модел. Благодарение на сравнително високата каросерия и широките врати удобното качване и слизане е гарантирано. Който кара повече и често вози повече хора би предпочел Кордоба, която разполага с огромен багажник - 495 литра (багажникът на Ибиса е 275 литра). Максималното разрешено натоварване на Кордоба обаче е само 380 кг. Всички версии на Кордоба разполагат със серво и настройка на височина за волана.Еърбеговете се предлагат от 94 г., но до края на 96 г. не серийни, а зависят от различните нива на оборудване. Това се отнася и за ABS. Разходите по обслужване на Ибиса/Кордоба са доста високи спрямо средните за този клас Иначе карането на такъв автомобил е изгодно. От гледна точка на надеждност испанците се придвижват в правилната посока, но в сравнение с основните конкуренти в класа аварират по-често.
Най-често срещани повредиЗадвижване: дефектни съединители, скъсани жила на съединител особено 98-99 г.г.Охлаждане: дефекти при моделите с турбодизел и климатик от 93-94 г. г., обратно повикване в сервизите на компанията през 95 г.Запалване: дефекти при свещите, стартерния ключ, имобилайзеритеМотор: скъсани ангренажни ремъци и тотални щети по моторите особено 97 г. 
0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    коелга купих ibiza 2000 година 1.6 моно колко к.с е
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ivo ( преди 12 години )
    az karam ibiza 1.4mpi 75hp 2000god. ve4e 3 godini i ne sam smenial ni6to osven masla i filtri.poddarjam si q dobre i moga da kaja spokoino ,4e tova e edna mnogo zdrava kola i nikoga ne sam imal problemi s neq ,sa6to taka e i mnogo ikonomi4na .sledva6tata mi kola otnovo 6te e SEAT i mislq do edna godina da se sdobiq s EXEO 1.8t
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Симо ( преди 13 години )
    Момчета имам колата от пет години 1.9тди ибиза 2000г. мога да кажа ,че е парфектна във всяко едно отношение.Нямам нито една забележка,ако реша да я сменя пак сеат ще си взема.Като имате в предвид ,че това ми е 14 автомобил и имам навъртяни повече от1 000 000км и имам претенции,че разбирам от автомобили.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Явно ти женати и брати сте голями мърлячи за такива пороблеми колата я карам от три години и е перфектна да не говорим за такива разходи на гориво освен ако не те хапе главата от вътре.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    a ( преди 14 години )
    Мук,и аз карам Ибиза вече 2 години и отгоре,имам и много познати с такава кола и трябва да ти кажа че от всичко,което си писал,единственото вярно е за седалките,и то само при малките мотори.Трябва,да знаеш,че една кола гледа ли се мърляшки,няма как да е здрава.И обратно-гледаш ли си я,ще ти се отплати.Аз примерно за 2 години имам ремонти за има-няма 200лв(като изключим редовните неща,които трябва да се купуват през определен интервал от време-масло,филтри,спирачки)
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    bobi ( преди 15 години )
    s TD 1995g. e
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    bobi ( преди 15 години )
    nqkoi ako znae 4e neiskam da gasno
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    magityyy ( преди 15 години )
    ae seat kordoa e mn qka kola a tez va6te mneniq sa prosta6ki
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    magityyyy ( преди 15 години )
    xaq................
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    hhh ( преди 16 години )
    Мук, всичко опира до подръжка. Като не си поддържаш колата няма как да е технически изправна.А що се отнася до седялките - в гти качвал ли си се?поздрави...