+ богато серийно оборудване, добра изработка, удобни седалки, сигурно поведение на пътя- нехармонични настройки на шасито, малко отделения за поставяне на предмети, коленете на пътуващите прекалено близко до арматурното табло
История на модела10/93 Представяне на втората генерация на модела: каросерия с три или с пет врати. Четири бензинови мотора: 1.3i с 55 к.с., 1.6i с 75 к.с., 1.8i с 90 к.с. и 2.0i с 115 к.с.Два дизелови мотора: 64/68 к.с. и с турбо с 75 к.с.1/94 Нови мотори: 1.0 литров с 45 к.с. и 1.4 литров с 60 к.с.2/94 Представяне на версията седан с четири врати Кордоба7/94 Нов мотор: 1.8i 16v с 129 к.с. за модела с три врати4/96 Ново: Кордоба SX с две врати, два бензинови мотора (1.6i с 100 к.с. и 1.8i с 129 к.с.). Ибиса и Кордоба вече и с 1.9 SDI с 64 к.с. (дизел с директно впръскване без турбо)10/96 Нови мотори: турбодизел 1.9 TDI с 90 к.с. и 2.0 литров GTI с 150 к.с.8/97 Представяне на комби-версията Варио. Нов турбодизел 1.9 TDI с 110 к.с.8/99 Подобрения в модела1/02 Смяна на модела при Ибиса1/03 Смяна на модела при Кордоба
Първата генерация на Ибиса, въпреки участието на Порше в разработката на модела, беше пълен провал. Представената през 93 г. версия обаче няма абсолютно нищо общо с предшественика си. Под ламарината има само компоненти на VW. Въпреки че Ибиса е конструирана на базата на VW Поло, под капака й пасват и по-големите мотори от групата на Голф. Това е възможно благодарение на малко по-дългата предница. По този начин по-потентните версии на Ибиса се явяват наследник на стария Голф GTI. Защото ниското й тегло гарантира такъв демараж, какъвто тежкия в наши дни Голф трудно може да си позволи. Гамата на моторите е доста широка още от старта на модела. От нея се наложиха солидните 1.4 и 1.6 бензин. За повечето шофьори на Сеат те са идеалното средно положение. Алтернатива са турбодизелите на VW, които се монтират от есента на 96 г. Шасито е конфигурирано по маниера на Фолксваген, което значи никакви компромиси със сигурността. Въпреки прекалено твърдата настройка, комфортът не е лош.Версиите с три и пет врати стартираха първи в програмата и трябваше да играят ролята на първи кон във впряга. Кордоба, версията седан с четири врати се появи по-късно, а комбито (Варио) - чак в края на 97 г. Ибиса и Кордоба са напълно идентични от предницата до средата на купето, но си заслужават различните имена. Ибиса играе ролята на компактния модел. Благодарение на сравнително високата каросерия и широките врати удобното качване и слизане е гарантирано. Който кара повече и често вози повече хора би предпочел Кордоба, която разполага с огромен багажник - 495 литра (багажникът на Ибиса е 275 литра). Максималното разрешено натоварване на Кордоба обаче е само 380 кг. Всички версии на Кордоба разполагат със серво и настройка на височина за волана.Еърбеговете се предлагат от 94 г., но до края на 96 г. не серийни, а зависят от различните нива на оборудване. Това се отнася и за ABS. Разходите по обслужване на Ибиса/Кордоба са доста високи спрямо средните за този клас Иначе карането на такъв автомобил е изгодно. От гледна точка на надеждност испанците се придвижват в правилната посока, но в сравнение с основните конкуренти в класа аварират по-често.
Най-често срещани повредиЗадвижване: дефектни съединители, скъсани жила на съединител особено 98-99 г.г.Охлаждане: дефекти при моделите с турбодизел и климатик от 93-94 г. г., обратно повикване в сервизите на компанията през 95 г.Запалване: дефекти при свещите, стартерния ключ, имобилайзеритеМотор: скъсани ангренажни ремъци и тотални щети по моторите особено 97 г.