
Проблемите при роторния двигател идват от високия разход на гориво и масло при него. Друг проблем е ниският въртящ момент при средни обороти. Добавянето на система за директно впръскване на горивото ще направи двигателя по-ефективен, но в същото време новите части са причина двигателят да бъде по-тежък от сегашната версия на роторния двигател 13В.
Това пречи на Mazda да изпълни целта си да намали теглото на бъдещия RX-7 с около 100 кг. Проблем при новия двигател се оказват и максималните обороти, които инженерите от Mazda искат да постигнат. Да напомним, че сегашната версия на роторния двигател на Mazda постига 9000 об/мин.
.jpg)
Разбира се, разработката на този специален автомобил е била нарушена и от световната икономическа криза. Глобалните продажби на Mazda през миналата година падат с близо 19%. Продажбите на MX-5 например, падат с 26%. Падат и продажбите на единствения автомобил предлаган сега с роторен двигател – RX-8, като дори в момента работниците сглобяващи този автомобил са в нежелан отпуск.
Въпреки всички трудности, Mazda продължава да се надява, че роторните двигатели имат бъдеще и при по-масови модели. Този двигател е повод за гордост във фирмата и досега е използван при 18 модела на Mazda след 1967 година, когато бе пуснат Cosmo Sports, първият автомобил на Mazda с роторен двигател.


0