Според J.D. Power през 2009 година най-важни за клиентите са качеството и препродажната стойност. За сравнение през 2008 година на върха са били икономичността и безопасността на колите.
Тези фактори играят главна роля при избора на определена марка автомобил. През тази година Mercedes-Benz са успели да задържат най-голям процент клиенти, което ги превръща в компанията с най-верни клиенти за 2009 година.Резултатът на немците през 2009 е подобрен с 8 пункта, спрямо 2008 година и достига 67%. След тях в класацията са Honda с 64% и Toyota с 61%.
През тази година 13 от общо 36 марки са повишили резултатите си в графа задържане на клиенти, спрямо 2008 година, 20 са намалили този процент и 3 са останали със сходни резултати.
Най-голям процент на увеличение имат MINI и Porsche. Според информацията, верността на клиентите при MINI се дължи на високата препродажна стойност на автомобилите и на определени стимули при покупката им. При Porsche препродажната стойност стои на първо място, заедно с подобрената икономичност и качеството на изработката.
Изследването е базирано на отговорите на 128,939 купувачи на нови автомобили през периодите 02.2009 - 05.2009 и 08.2009-10.2009 година.



0