
Сега Маркионе обмисля да замрази всички инвестиции в Alfa. Има и по-оптимистичен вариант, моделния ред на Alfa да бъде освежен с помощта на платформи от Chrysler, които да се монтират на моделите заместващи Alfa 159 и 166.
„Ние трябва да работим много в Alfa и да вземем интелигентно решение което да бъде добро за цялата група Fiat," казва Маркионе пред изданието Automotive News Europe. Шефът на Fiat заявява, че трябва да се направи дългосрочна стратегия за бъдещето на Alfa за да се превърне тя в печеливша марка. „Трябва да променим нещата, не може всеки 4 години да фалираме и създаваме нови фирми както стана с Christian”. Според него Alfa трябва бързо да замени 159 и 166 с нови седани произведени в Северна Америка на платформи от Chrysler.
Възможно е обаче, след пускането на пазара на заместника на 147, който сега най-вероятно ще се казва Giulietta, всички инвестиции в марката да бъдат замразени. Това ще означава, че единствените нови модели на Alfa ще останат Giulietta и Mito, докато 159, Brera coupe, Spider и GT coupe ще продължат да бъдат продавани на пазара без промени.
През миналата година Alfa продаде 103 000 нови автомобили. За сравнение пет години по-рано, през 2003 фирмата беше продала 203 000 нови автомобили. През последните десетина години фирмата губи между 200 и 400 милиона евро годишно. Крайното решение за бъдещето на Alfa Romeo трябва да бъде взето в началото на идната година.


1