IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Неясно бъдеще за Alfa Romeo

Малко неочаквано, но перспективите пред марката Alfa Romeo се оказват неясни.

Неясно бъдеще за Alfa Romeo
Съмненията за бъдещето на Alfa изрази самият шеф на Fiat Серджо Маркионе. (Sergio Marchionne). Продажбите на Alfa падат непрекъснато и марката е губеща.

Сега Маркионе обмисля да замрази всички инвестиции в Alfa. Има и по-оптимистичен вариант, моделния ред на Alfa да бъде освежен с помощта на платформи от Chrysler, които да се монтират на моделите заместващи  Alfa 159 и 166.
„Ние трябва да работим много в Alfa и да вземем интелигентно решение което да бъде добро за цялата група Fiat," казва Маркионе пред изданието Automotive News Europe. Шефът на Fiat заявява, че трябва да се направи дългосрочна стратегия за бъдещето на Alfa за да се превърне тя в печеливша марка. „Трябва да променим нещата, не може всеки 4 години да фалираме и създаваме нови фирми както стана с Christian”. Според него Alfa трябва бързо да замени 159 и 166 с нови седани произведени в Северна Америка на платформи от Chrysler.
Възможно е обаче, след пускането на пазара на заместника на 147, който сега най-вероятно ще се казва Giulietta, всички инвестиции в марката да бъдат замразени. Това ще означава, че единствените нови модели на Alfa ще останат Giulietta и Mito, докато 159, Brera coupe, Spider и GT coupe ще продължат да бъдат продавани на пазара без промени.
През миналата година Alfa продаде 103 000 нови автомобили. За сравнение пет години по-рано, през 2003 фирмата беше продала 203 000 нови автомобили. През последните десетина години фирмата губи между 200 и 400 милиона евро годишно. Крайното решение за бъдещето на Alfa Romeo трябва да бъде взето в началото на идната година.
0 от 500
  • #70
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Zmeycho ( преди 16 години )
    Според мен, Американския пазар е голяма и много сладка ниша на която Алфа НЕ присъства от десетилетия.Сега, обаче след поглъщането на Крайслер съм сигурен,че Алфа ще ЗАпочнат масови продажби на Хамериканците,а от там и драстично вдигане на продажбите.Наздраве на всички АЛФИСТИ :)
  • #69
    2 rate up comment 2 rate down comment
    alfa.romeo ( преди 16 години )
    Pich,evala naistina! samo koito ne e karal ALFA ROMEO ne znae za kakvo stava duma!!! Az sashto sam alfist, zanimavam se i si imam rabota sas tezi krasivi avtomobili!!!
  • #68
    3 rate up comment 2 rate down comment
    alfa.romeo ( преди 16 години )
    Алфа Ромео е кола 1 за мен!
  • #67
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Bai_Mitio ( преди 16 години )
    Aide da znaesh che 4eta kakvo si napisal che kato gledam sam si govorish ... teide kofti e taka
  • #66
    4 rate up comment 0 rate down comment
    enzo ( преди 16 години )
    Има и много, много други неща, които мога да ви кажа... Но има ли смисъл? А за дизайна... ей, ***... ако германците можеха да правят дизайн, щяха да имат поне едно извество дизайнерско ателие. Ама нямат! А се сещам ей така, на прима виста за Pininfarina, Bertone, Giugiaro, ItalDesign... ей така, на прима виста.
  • #65
    4 rate up comment 0 rate down comment
    enzo ( преди 16 години )
    Именно на помпа-дюзата се дължи митът, който битува сред вас, че ремонтът на дизеловите двигатели бил много по-скъп от този на бензиновите. Това обаче не е така, освен ако не караш VW. За нормалните коли, които ползват Common Rail, е без значение. По-тихи са, по-мощни са и горят по-малко. Ето ви нещо масово и от Алфа.
  • #64
    4 rate up comment 0 rate down comment
    enzo ( преди 16 години )
    Истината е, че нищо не знаете за италианското автомобилостроене и приносът, който има то към световното. Ще ви кажа само следното - Фиат правят първият бензинов двигател с директно впръскване на горивото. Днес други няма! Алфа Ромео изобретяват Common Rail технологията при дизеловите двигатели. Днес това е най-сериозно разпространената технология при тези двигатели. Само VW продължават да произвеждат архаичната помпа-дюза.
  • #63
    2 rate up comment 0 rate down comment
    enzo ( преди 16 години )
    ...Защото Алфа е създадена много преди Ферари. А Ферари първоначално е бил шеф на спортния екип на Алфа. И първата конструкторска титла във Формула 1 шампионата, е спечелена от Алфа Ромео. Та по това време Алфа са бутикови спортни автомобили. Не забравяйте, че Георги Аспарухов и Котков загиват при катастрофа с Алфа Ромео. Това са най-известните български футболисти за своето време. Нали се сещате, че ако е било тежкарско да караш BMW по онова време, щели са да карат такова.
  • #62
    1 rate up comment 1 rate down comment
    enzo ( преди 16 години )
    За да сложим край на спора - повече от 90% от населението на онази част от света, която условно наричаме "демократична", са феноменални *** - без преувеличаване! Това се отнася, разбира се и за България! Не ми обяснявайте, че масовостта на нещата е гаранция за качество. Гаранция е за точно обратното! Алфа е била бутикова, но много отдавна. Преди Ферари. Днес е просто марка от групата Фиат.
  • #61
    1 rate up comment 1 rate down comment
    масури ( преди 16 години )
    ей, хора, я се осъзнайте... единия ми говори за страст, другия, че се кара със сърцето.. то лошо няма да си влюбен в тенекии, но искам да знам колко сте годишни... искам сега поне 30 отрицателни, да видим, дали ще ми промените мнението