
Колата беше показана по-рано тази година по време на състезанието 24 часа на Нюрбургринг. Купето е със задвижване на предните колела и е с модифицирания двигател от миналия Golf GTI EA113 с обем 2.0 литра и система за директно впръскване на горивото.

Най-новият GTI е с двигателя ЕА 888 2.0 литра. При Scirocco обаче компресията е по-голяма в сравнение с тази на GTI. От VW обясняват, че са взели предишната версия на агрегата на GTI защото може по-добре и по-лесно (съответно по-евтино) да се модернизира и пригоди за Scirocco в сравнение с най-новия двигател за GTI.

Двигателят за Scirocco R е с нова глава на цилиндровия блок, с нови бутала и с инжектори подсигуряващи по-високо налягане на впръскваното гориво. Промени има и по турбината, а повишеното отделяне на топлина се неутрализира с нов интеркулър.

Тези промени позволяват максималната мощност на двигателя да достигне 261 к.с., а максималният въртящ момент 350 Nm, наличен между 2500 и 5000 оборота в минута.

Двигателят се комбинира с механична скоростна кутия с шест предавки, а като екстра може да се поръча и трансмисията DSG с два съединителя. Volkswagen Scirocco R ускорява от място до 100 км/час за 6.4 секунди.



0