.jpg)
За да ни убеди в това, компанията организира тест драйв на модела в посока град Пловдив, където тъкмо стартираше международният технически панаир.
.jpg)
За радост на екипа ни маршрутът премина през осеяния със завои подбалкански път, интензивния трафик по централните улици на Пловдив и "високоскоростната" автомагистрала Тракия.
Още при влизането в Peugeot 3008 ще изпитате любовта, за която споменахме по-горе. В купето материалите са на високо ниво, уредите - семпли, но красиви, а позицията на шофьора - точна. За последното се грижат удобните седалки, воланът, който се регулира по височина и дълбочина, и оптималната видимост, която предоставя по-високо разположената позиция при шофиране.
Peugeot 3008 може да бъде определен като хибрид, но не от онези с няколкото задвижващи агрегата (това ще стане през 2011 с интегрирането на Hybrid4), а такъв съчетаващ комбинация от удоволствие от управлението и функционалност.
Въпреки че 3008 е на кръстопътя между SUV, ван и хечбек, на шофьорското място атмосферата е по-скоро както в кокпита на спортна кола. Това се дължи на широката централна конзола, разделяща предните две кресла, разположението и формите на уредите, късия скоростен лост и прецизното управление. Предното стъкло е скосено, което засилва усещането за спортен автомобил, но оказва известен дискомфорт при слизане от автомобила.
Все пак 3008 напомня и за своя off-road дух чрез дръжката, която дава допълнителна опора на седящия отпред и бутонът за управлението на системата Grip Control - включва функция против плъзгане на колелата и гуми Mud & Snow. Позволява оптимизиране на двигателната способност на предните колела, като водачът разполага с бутони за избор на един от 5-те режима: Стандартен, Сняг, Всъдеход (Кал/Земя/Мокра трева), Пясък и ESP off.
3008 наистина предлага пътно поведение, достойно за лимузина. Независимо от версията си 3008 се държи отлично на пътя, без да лишава пътниците от комфорт. За това спомагат гореспоменатата система Grip Control и използваната в две от модификациите на 3008 (1,6 л ТНР и 2,0 л HDi FAP), системата Dynamic Rolling Control, която осигурява контрол над страничното накланяне на автомобила и оптимално действие на амортисьорите.
Освен достатъчно място за четирима пътници, 3008 предлага и добър по обем багажник. Интериорът Multiflex може да се модулира по желание. За целта подът на багажника може да заема 3 положения, а облегалките на задните седалки се сгъват. В този случай 3008 се сдобива с изцяло равен под а товарният обем се увеличава от 512 на 1604 литра.
В купето е пълно с ниши и жабки с респектиращ размер - отделение с обем 13,5 л в централната конзола, под предния подлакътник; жабка с обем 4,1 л; затворено отделение под волана с обем 3,7 л и много други.
Сигурността е поверена на няколко системи, като Distance Alert (функция, която позволява да се спазва безопасна дистанция спрямо автомобила отпред, според скоростта на движение), система за индикация на нивото на очите, електрическа автоматична ръчна спирачка, помощ при потегляне по наклон и др.
3008 гарантира сигурността на пътуващите и чрез 6-те въздушни възглавници, оптимизираната си структура (трети участък за поемане на енергията при челен удар и абсорбер Bogе Wagon) и услугата Peugeot Urgence, която позволява локализиране на автомобила и обаждане за спешна помощ при инцидент. 3008 спечели 5 звезди на Еuro NCAP за 2009 година
3008 се простира на дължина от точно 4,365 м и широчина 1,837 м. Разстоянието между осите е 2,613 м, а височината - 1,639 м.
Двигателите с които се оборудва моделът, са три дизелови и три бензинови, отговарящи на Евро 5 нормите. Това са 1,6 HDi FAP - 110 к.с. / 240 Nm; 2,0 HDi FAP - 150 к.с. / 340 Nm и 2,0 HDi FAP - 163 к.с. / 340 Nm. Бензиновите са 1,6 VTi - 120 к.с. / 160 Nm; 1,6 THP - 150 к.с. / 240 Nm и 1,6 THP - 115 - 156 к.с. / 240 Nm.
Движението се предава към предните колела чрез пет или шест степенна ръчна скоростна кутия или автоматик с шест степени (Tiptronic system Porsche) .
.jpg)
Екипът ни имаше възможността да изпита два автомобила 3008. Първият разполагаше с 1,6 VTi двигател, а вторият – с 1,6 HDi. Дизелът е еластичен и икономичен и спечели симпатиите ни. За сметка на това бензиновата модификация, оборудвана с ръчна пет степенна скоротсна кутия ни се стори по-шумна и значително по-жадна за гориво.
Според данните на компанията дизеловата модификация, която управлявахме по подбалканския път, изисква по около 4,9 литра на 100 км. Проверихме това и се оказа истина. Въпреки по-динамичното ни шофиране средният разход на гориво не надвиши 6,3 л/100.
За съжаление 3008 се предлага единствено със задвижване на предните колела. Версия с 4х4 ще видим най-рано през 2011 година, когато трябва да се появи хибридната модификация на автомобила. Hybrid4 ще притежава двигател с вътрешно горене, поставен под предния капак и електромотор монтиран под багажника, на нивото на моста, така че да задвижва задните колела.
Цените стартират от 39 467 лева с ДДС за бензиновите версии и от 41 256 лв. с ДДС за моделите, оборудвани с дизелов агрегат.
Вижте ОЩЕ


2