IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi e-Tron: 313 к.с. / 4 500 Нм!

Компанията представи своя концептуален електрически автомобил.

Audi e-Tron: 313 к.с. / 4 500 Нм!

Електрическият автомобил, който беше спряган като e-Version, разкри лицето и душата си. Официалното му означение е, e-Tron, което на езика на Audi означава изцяло електрическа кола с quattro задвижване.

Това е възможно, благодарение на четирите електрически мотора, разположени на предната и задната ос. По този начин, мощността от 313 к.с. и чудовищният въртящ момент от 4 500 Нм се разпределят към всяко от четирите колела. Движението към предния и задния мост е разпределено в съотношение 70 към 30, в полза на задните колела.

Двуместният автомобил ускорява от 0  до 100 км/ч. за 4.8 сек., а благодарение на огромният въртящ момент, ускорението от 60 км/ч. до 120 км/ч. става за само 4.1 сек. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч.

Електрическата система коства на колата 470 кг., като общото и тегло достига 1 600 кг.

За оптималното разпределение на тежестта(42:58), инженерите са поставили литиево-йонните акумулатори зад пътническата кабина. Те от своя страна се грижат за безспирен пробег в продължение на 248 км.

Audi e-Tron използва plug-in система за зареждане. Според информацията, за пълното зареждане на акумулаторите в домашни условия са необходими между 6 и 8 часа, но при използването на високо напрежение (400 волта, 63 ампера), това става за 2.5 часа. Щепсела е разположен под капак в задната част на автомобила.

Батерията се зареждат и по време на движение, благодарение на познатите системи, чрез които алтернатора преобразува кинетичната енергия в електрическа.

Когато, от компанията съобщиха, че няма да интегрират дизеловият V12 двигател в R8 бяхме силно разочаровани. Сега обаче, с широка усмивка посрещаме новината за електрическа версия на спортната кола. Както в самата компания казват - "електричеството засрами дизела".
0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    Kazano po drug nachin kolkoto poveche Nm imash tolkova po lesno se razvurta motora...
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Явно никой не знае какво е въртящия момент ха ха.. Ще ви го обясня по най-простия начин. Първо Нютонметрите нямат нищо общо с ускорението. Не! Те обаче показват мощноста на двигателя. Колкото са повече, толкова по-голямо натоварване може да поеме. Примерно ако сложиш на една кола с 100Nm да тегли каравана 1тон по нагорнище ,мотора ще се огъне и едва ще пъпли нагоре, но ако го закачиш на мотор 500Nm той ще тегли и ще ускорява сякаш тия 1000 кила изобщо ги няма закачени отзаде. Това е!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Hmmmm ( преди 16 години )
    Kaji na maika ti i bashta ti da ti sprat interneta shtoto pishesh gluposti!
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ватман ( преди 16 години )
    500 килограма батерии! Некадърници! БМВ с 5 пъти по-калък въртящ момент постигат почти същото ускорение!
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    и двата концепта, този на Ауди и БМВ са копирали от Волво S60 , то бива простотия ама толкова....
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    И ми е странно как така и трябват 4,8 сек да стигне 100 км/ч, при такъв огромен въртящ момент. Единственото с което си го обяснявам е дропа на мощността на ел. моторите във високите обороти - тролейбус с други думи.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Нефтения, а ускорението какво е понеже много ги разбираш работите изглежда, а?Искам голямо ускорение какво тря направя, да лепна лепенка Ремус, за да ми се вдигнат с още 20 конете ли?Та умнико въртящият момент определя какво ще е ускорението + няколко други подробности, като сцепление, брой двигателни колела, но всички тези неща са лесни за манипулиране, за разлика от въртящият момент. Та 4500 Н/м означава, че колата трябва да се изстреля при тръгване.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ник ( преди 16 години )
    е тогава тези нютонметри каква работа ми вършат?
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    :D ( преди 16 години )
    Електромобил, нищо повече.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    еее ( преди 16 години )
    фдфдсфдсф