IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi e-Tron: 313 к.с. / 4 500 Нм!

Компанията представи своя концептуален електрически автомобил.

Audi e-Tron: 313 к.с. / 4 500 Нм!

Електрическият автомобил, който беше спряган като e-Version, разкри лицето и душата си. Официалното му означение е, e-Tron, което на езика на Audi означава изцяло електрическа кола с quattro задвижване.

Това е възможно, благодарение на четирите електрически мотора, разположени на предната и задната ос. По този начин, мощността от 313 к.с. и чудовищният въртящ момент от 4 500 Нм се разпределят към всяко от четирите колела. Движението към предния и задния мост е разпределено в съотношение 70 към 30, в полза на задните колела.

Двуместният автомобил ускорява от 0  до 100 км/ч. за 4.8 сек., а благодарение на огромният въртящ момент, ускорението от 60 км/ч. до 120 км/ч. става за само 4.1 сек. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч.

Електрическата система коства на колата 470 кг., като общото и тегло достига 1 600 кг.

За оптималното разпределение на тежестта(42:58), инженерите са поставили литиево-йонните акумулатори зад пътническата кабина. Те от своя страна се грижат за безспирен пробег в продължение на 248 км.

Audi e-Tron използва plug-in система за зареждане. Според информацията, за пълното зареждане на акумулаторите в домашни условия са необходими между 6 и 8 часа, но при използването на високо напрежение (400 волта, 63 ампера), това става за 2.5 часа. Щепсела е разположен под капак в задната част на автомобила.

Батерията се зареждат и по време на движение, благодарение на познатите системи, чрез които алтернатора преобразува кинетичната енергия в електрическа.

Когато, от компанията съобщиха, че няма да интегрират дизеловият V12 двигател в R8 бяхме силно разочаровани. Сега обаче, с широка усмивка посрещаме новината за електрическа версия на спортната кола. Както в самата компания казват - "електричеството засрами дизела".
0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    R8 ( преди 16 години )
    чудесно всички производители са се носечили към ел. и всички залат на литиево йонни батерииобаче Литият като материал е в крайно ограничени количества и труден и скъп за добиванеВсичко що е на ток с батерии залага на тях, като свърши Литият какво ще правим ? с тия темпове само за мобилни апарати и лаптопи литии има за 10 години, като почнат да ги слагат с тонове по колите ще свърши за 2.....нещо нещата в тази посока не са премерени
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Нютон метрите в този случай не се сравняват 1 към 1 с двигател с вътрешно горене защото принципно електродвигателя получава задвижването по съвсем друг начин.
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    дЕДО ( преди 16 години )
    Въртящия момент няма такова значение като число, защото е при много ниски обороти и през предавателното число ще се превърне в еквивалентно усилие на това на 400-500 NM от бензинов двигател, колкото и отговарят на 320 коня.
  • #35
    0 rate up comment 2 rate down comment
    fun4e.com ( преди 16 години )
    Много семпъл дизайн ...Някак си супер изчистено ? Аз си падам по по-натруфените с повече джаджи автомобили :)
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Уж концептуален модел пък вече дават характеристики като въртящ момент. Малко съм скептичен към тези характеристики защото тези 4 ел. двигателя ще харчат доста електричество и ще трябва сериозна батерия което пък ще овеличи тежеста на колата което пък ще се отрази на ускорението. Когато видя протопит с тези характеристики ще повярвам.
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Много правилен ход всички автомобили така или иначе ако не са на ток при всяко горене се отделя въглероден диоксид който е пагубен за планетата Двигателят със всякакъв вид горене е несъвместим с бъдещето ... Като най-разумното нещо е да се използва Слънчева ,вятърна ,водна ,че дори и ядрена....енергия за да се спре горенето в глобални мащаби ... Това е бъдещето да не говорим че електро двигателя е много по енерго-ефективен от този с вътрешното горене който превръща 60-70% от енергията в топлина.
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Txrat ( преди 16 години )
    ха,ха,ха,Ауди пак показаха,че са в детската градина и се учат да рисуват,докато другите се развиват,ха,ха,ха,...
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бен ( преди 16 години )
    Под въртящ момент се разбира силата, която чрез едно лостово рамо въздейства върху една точка на въртене (въртящият момент = силата х дължината на рамото). Един бутален двигател превръща възвратно-постъпателното движение(нагоре-надолу) на буталата чрез мотовилките във въртеливо движение на коляновия вал с един полезен въртящ момент на края на коляновия вал. Скоростната кутия превръща въртящия момент в задвижваща сила.Физическата единица за измерване на въртящия момент се нарича нютонметър (Nm). Модерните двигатели трябва да предоставят възможно висок въртящ момент, равномерно в ниския оборотен обхват и в един голям оборотен обхват. Това е средство за добра еластичност и води до това, че автомобилът може да бъде шофиран с по-редки превключвания на скоростите и с това по-икономично. От данните за мощността(kW) и въртящия момент(Nm) може да се съди за характеристиката на двигателя.
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Ти си бил много технически неграмотен бе,приятелю!
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    xaxaxaxa Audi pak pokaza na vsichki smeshkovci kak stavat neshtata...