
От McLaren са амбицирани техният модел да бъде достоен съперник на утвърдени суперавтомобили като Ferrari 458, Lamborghini Gallardo и Aston Martin DB9.

Първите впечатления от MP4-12C са доста добри – класически спортен автомобил, макар и да е с доста по-конвенционален дизайн от много съперници. Това се дължи на идеята на главния му дизайнер, Франк Стивънсън, че един суперавтомобил трябва да има дизайн, който да е над времето, „да не се износва” с годините и да остава привлекателен, без екстравагантности, които могат след време да изглеждат нелепо.

В дизайна е залагано главно на аеродинамиката. Колата е ниска, по-къса и по-тясна от всички свои съперници. Шасито на MP4-12C може да се нарече специално. Това не се дължи само на факта, че е изработено от карбон.

За разлика от повечето шасита, които са сглобени от няколко основни части, шасито на McLaren е едно цяло, изработено по специална технология, която е била развивана от фирмата пет години. Процесът е наречен „Monocell”.

Според хората в McLaren, тази технология може да революционизира цялото производство на автомобили. Всички панели на каросерията са изработени също от карбон.

При окачването прави впечатление системата за електронна връзка между четирите амортисьори. Тази система почти елиминира наклоните на колата при завой, а при движение по права линия производителите обещават комфорта на возене характерен за тежките луксозни седани.

Двигателят на колата е V8 с обем 3.8 литра, доста компактен с двойно променливо отваряне на клапаните и две турбини. Максималната му мощност е 600 к.с. при 8500 об/мин и максимален въртящ момент 596 Nm. Интересно е, че 80% от максималния въртящ момент са налични още под 2000 об/мин.

Скоростната кутия Graziano има седем степени и два съединителя. Плановете на McLaren са да произвежда годишно по около 1000 броя от MP4-12C, като цената ще бъде от 125 до 175 хиляди паунда (от около 300 до 420 хиляди лева).



.jpg)


2