IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

16 юли 2009 - Audi на 100 години

На днешния ден преди 100 години (16 юли 1909 г.) в германския град Цвикау е основана фирма с наименование August Horch Automobilwerke AG.

16 юли 2009 - Audi на 100 години
Както личи и по името, основател е Аугуст Хьорх. Има обаче една особеност. Фирма с името Horch & Cie съществува още от 1899 г. и също се е занимавала с производството на автомобили. Първо в Кьолн, после в Райхенбах в източната част на Германия. 

Фирмата обаче фалира и тогава същият Аугуст Хьорх пренася производството в Цвикау, първо под името Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG. Тя съществува до 1909 г., когато поради финансови и други затруднения отново фалира и преминава в ръцете на нови собственици. Те обаче запазват името й. 


Тогава идва времето на фирмата с която започнахме разказа, основана на днешния ден. Новите собственици на старата фирма обаче, осъдили Хьорх заради името на новорегистрираната му фирма, защото „не може в един град да съществуват две фирми с едно име” и съдът го принудил да смени названието на новорегистрираната си фирма. 

Хьорх все пак решил да запази своето име в названието на фирмата и направил това по доста интересен начин. На немски името му се превежда като „слушай”. Той взел латинската версия на името си – „audi” и славното днес име излязло на бял свят. 

И тук има обаче въпросителна. Защо в Audi честват днешния ден, след като фирмата Audi-Automobilwerke GmbH се е родила едва на 25 април 1910 г? През същата година започва и производството на първия модел на фирмата, наричан „Тип А”. 


Най-успешен модел на Audi преди Първата световна война бил Тип С 14 с мощност 35 к.с. Той бил наречен Alpensieger (Алпийски победител). Този автомобил триумфирал в рали Алпи, едно от най-трудните състезания за времето си, считано за родоначалник на съвременните ралита. 



След войната постепенно профилът на марката се сменил и започнали да произвеждат по-луксозни и скъпи модели. Това обаче донесло на фирмата финансови затруднения. През 1928 г. Audi е закупен от Юрген Скафте Расмусен, като това сляло съдбите на Audi и DKW. Четири години по-късно, на 1 януари 1932 година, възниква концерна Ayto Union AG, който обединява четирите марки - Audi, DKW, Horch и Wanderer. 


Негова емблема стават четирите преплетени кръга. Последният автомобил с името Audi бил произведен през 1940 година. След това то изчезва за цели 25 години. 

Концернът Auto Union подновява производството си след Втората световна война през 1950 година. Поради политически причини и разделянето на Германия на две части, производството е било пренесено от Цвикау в Дюселдорф. 

Първите автомобили произвеждани в Дюселдорф носели марката на DKW и имали двигатели с три цилиндъра. Луксозните им версии носели названието на концерна – Auto Union. През 1962 г. производството се пренася в баварския град Инголщад. През 1963 г. от завода излиза последният автомобил с марката DKW, това бил модел F102. 

По това време собственик на Auto Union е не някой друг, а Daimler-Benz. Там било взето решение модел F102 да бъде преработен основно и така се появява автомобил с кодовото име F103. Той вече бил с четирицилиндров двигател и толкова промени в сравнение с предходния F102, че от Daimler решили да сменят изцяло и името. Спрели се на идеята да възродят Audi. 

Така започва съвременната епоха в развитието на една от най-успешните и популярни автомобилни марки на нашето време. Премиерата на първото възродено Audi е на автомобилния салон във Франкфурт през 1965 година. Тогава обаче собственик на Auto Union вече не е Daimler-Benz, а Volkswagen, който го закупил в началото на 1965 г. 

Понякога този първи модел на „новото” Audi е наричан и Auto Union Audi. Това бил триобемен автомобил с две врати. Така започва модерната история на фирмата, тогава носеща името Audi NSU Auto Union AG. 

Последният автомобил с марка NSU излиза от завода в Некарсулм през 1977 г. Марката Auto Union практически била отдавна мъртва и през 1985 името на фирмата е сменено с Audi AG. Тогава вече жънел своите успехи рали автомобила Quattro, а автомобилите от Инголщад вече уверено крачели към днешната си слава. 

И накрая още нещо интересно свързано с основателя на Audi. Пионерът основател на фирмата, Аугуст Хьорх никога не е имал шофьорска книжка и не е можел да кара колите които произвежда.
0 от 500