Mercedes-Benz SLS също използва доста олекотени материали и сплави. Алуминий за рамата, карбон за много части от каросерията и двигателя, магнезий за рамките на седалките и др. Собственото тегло на автомобила е 1620 кг. Това е по-малко от теглото на SLR McLaren, автомобила който замества.
Всъщност голяма част от новите технологии използвани за SLS ще видим малко по-късно, през 2012 г. и при новото поколение на SL. Mercedes ще използва произвеждания в сравнително къса серия SLS за да изпита тези технологии, които ще приложи и при доста по-важния за марката SL.
Интериорът ще бъде показателен за доста бъдещи модели на Mercedes. От фирмата казват, че таблото ще бъде с дизайн от самолетостроенето, включително някои стилови особености от изтребителя Messerschmitt BF109 използван през Втората световна война.
Вратите тип „крило на чайка” ще могат да се отворят и в случай, че колата се преобърне по покрив. За първи път ще видим серийния SLS през септември на автомобилния салон във Франкфурт.
Колата ще има и открита версия с платнен покрив, който ще се нарича SLC и ще се появи през 2012 г.