Новият редови шестцилинров агрегат на BMW е със същия цилиндров блок с който беше предходния двигател с индекс N54, който през миналата година спечели титлата „Най-добър двигател на годината”.
От своя предшественик N55 се отличава с по-ниско тегло (с 4 кг), за разлика от N54 той е с една турбина (тип twin-scroll) и със системата Valvetronic.
При BMW 5-Series GT този двигател ще се комбинира с автоматична скоростна кутия с осем предавки. По данни на BMW, "седано-хечбека" 5-Series GT с този двигател ще ускорява от място до 100 км/час за 6.3 секунди и електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният разход на гориво ще бъде около 9 литра на 100 км, а вредните емисии CO2 - 336 г/км.
Да напомним, че освен този нов двигател, BMW 5-Series GT ще се предлага и с трилитровия дизел с мощност 245 к.с. и бензинов би-турбо с осем цилиндъра и мощност 407 к.с.