
Шефът на Volkswagen Group, Фепдинанд Пих (Ferdinand Piech) разкри, че се обсъжда варианта историческото име да бъде използвано при сливането на групата VW и Porsche.
Volkswagen успя да избегне поглъщане от Porsche, защото производителят на спортни автомобили натрупа много дългове и се забави заради кризата. Сега при евентуалното сливане на двете фирми е по-вероятно VW да поеме фактическия контрол над Porsche. Това може да доведе дори до отстраняването на боса на Porsche Венделин Видекинг (Wendelin Wiedeking), под чието ръководство фирмата стана най-печелившият производител на автомобили в света.

Възраждането на Auto Union обаче може да предизвика и противоречиви алюзии и асоциации свързани с нацистка Германия. Макар да съществува от преди идването на Хитлер на власт, Auto Union се свързва главно с времето на Третия Райх. Съюзът възниква от сливането на три фирми през 1932 година ( Audi, DKW и Horch), а малко по късно е закупена и фирмата Wanderer, която добавя четвъртия кръг в емблемата на Auto Union, използвана и днес от Audi.

Мощният съюз произвежда уникалните за времето си 12 и 16 цилиндрови състезателни автомобили, състезаващи се за Германия на много популярните тогава състезания Grand Prix. Техните автомобили и тези на Mercedes получават името „Сребърните стрели” и са използвани умело от нацистката пропаганда за възхвала на мощта на управлението на Хитлер и на Третия Райх.


1