IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Все по-голяма възможност за закупуване на Volvo от китайци

Трудната икономическа ситуация заставя Ford да се освободи от луксозната шведска марка Volvo.

Все по-голяма възможност за закупуване на Volvo от китайци
Днес стана ясно, че най-напреднали са разговорите с китайската фирма Chery. Всъщност китайците са единствената фирма която е проявила реален и сериозен интерес към закупуването на Volvo. 

Според китайския ежедневник Oriental Morning Post, китайското правителство вече е дало разрешение на Chery за закупуването на Volvo от Ford. Засега няма официално потвърждение на тази информация, но шефът на Chery, Ин Тонгяо e заявил, че се работи за придобиването на Volvo. 


Наред с  Chery още две китайски автомобилни групи (Dongfeng Motor Group и Chongqing Changan) са проявили интерес към шведската фирма, но не са отишли по-далеч. 

Все още няма решение, но става доста вероятно китайска фирма да придобие собствеността на  Volvo. Подобна сделка може и да има логика. 

Volvo е световен лидер в системите за безопасност, които си остават слабост на китайските производители и пречка за появяването им на определени световни пазари. Ако станат собственици на Volvo, китайците могат да улеснят пътя си към по-претенциозните световни пазари, като тези в Европа и Северна Америка. 

Макар да няма публично обявена от Ford цена на Volvo, според експерти в бранша, американската фирма иска не по-малко от 6 милиарда долара за шведската марка.
0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    A4 ( преди 15 години )
    Информацията за колана я имам от Discavery.А модела на GМ беше някаква дълга каляска,за това я оприличих на Мустанг или Корвет.Волвото ми беше с мотор на Рено 1.7 бензин моноинжекцион,но не беше само мотора зле.Тази кола за мен е рокрддьор по нетрайно окачване,идея си нямаш!Отделно ако паднех дори с малка скорост в по-голяма дупка,трябваше да регулирам предница,защото започваше да носи гуми.После имах три други коли,но не съм пипал предница!И без да е блускана,фугите м/у панелите (калници,врати,..) се разминаваха.После видях,че не само моята 440 е така.Просто ужасна сглобка!Така,че за мен волво е символ на лошото качество.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бакалов ( преди 15 години )
    Авенсис се произвежда в Испания за европейски пазар и в Китай за останалата част от света. И не ме учи, А4, че триточковия колан е американски - вземи прочети малко! Плюс това къде видя "нещо като Мустанг" в тези години, които съм споменал, като той е модел 64-та (ако не се лъжа), а аз ти говоря за края на 40-те измислен 2-точковия и началото на 50-те въведен в производството. Волво 440 с Рено мотор ли беше, да попитам аз?
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    A4 ( преди 15 години )
    А бе,педи,хайде да се изцепиш с 100 км/ч да те видим как ще си,а!Много филми гледаш!Имал съм волво 440 и беше най-*** кола която съм карал,преди 10-на години.Ламарините и бяха като вестник,и скрцаше всичко по нея,с френски мотор,който тече като лейка,*** ташака!Не съм чул някой да хвали тази марка,освен теб.Виж къде я класират по качество,не ми говори празни приказки!Бил изминал 200 000 км ,..е и..?!? три пъти по-евтините хюндаи дори изкарват над 300 000 км. без проблем,да не падаш от клона,*** кавал?А за БМВ нищо не можеш да кажеш,гроздето и кисело там.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Nenor ( преди 15 години )
    Зле е за Имиджа, има ирония в това, че най-качествените и сигурни автомобили стават китайски. Само времето ще покаже, дали ще Волво ще спечелят от прадажбата им. А колкото до китайците- те са ясни, трябва им ноу-хау за качество и сигурност, а как да го направят едвтино те най-добре си знаят. Каква по-добра марка от Волво за това, някой ще каже Сааб, но те последните години поизостанаха. Като цяло , за да се развива Волво най-добре им трябват една голяма компания-майка, която да дава по някой друг двигател и платформа.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Всичко, което мисля съм го казал в заглавието....
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    armagedon ( преди 15 години )
    abe tup oven,takuv.Kogato ima6 6tastieto da kara6 Volvo druga pesen 6te zapee6.Imam 4elen udar s volvo s 100km/h i ni6to mi niama,drugia stana na banica[posle volvata ne bili zdravi].S sledva6toto mi volvo izminah 200 000km. po rodnite ni puti6ta i o6te 6arnir ne sum smenil,vutre nito tropa ne6to,nito lopa.Kogato druga marka izdurji na tozi jiteiski test ela mi se obadi,NE6TASTNIK!
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    A4 ( преди 15 години )
    Авенсис се произвежда в Испания и Англия,а не в Китай.И за колана си в грешка.Точно триточковия е измислен в САЩ,а GM го прилага в нещo наподобяващо на Мустанг.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бакалов ( преди 15 години )
    1. Коланът е въведен в САЩ към 47-48-*** година. Ако сте гледали, по Дискавъри даваха филм за това, дори показваха опити с човека, който го е измислил - една метална греда го удряше в гърдите да види до колко джи е безопасно. Същия този човек измисла кормилната рейка с каре, която при катастрофа не избутва волана в гърдите ти и те притиска, а се свива. След много увещания и нежелание от автомобилните компании да ги въведат ( било скъпо?!), конгреса ги задължава със закон към 51-52-ра година.2. Волво патентова триточковия колан (американеца бил го измислил 2-точков, само през кръста, колкото да не изхвърчиш при катастрофа през стъклото, обаче удара глава-волан не се предотвратява с него). С това безопасността се подобрява в пъти. Първи го вкарват серийно.3. Мерцедес измисля еърбега, обаче е опция за скъпите модели, при волво влиза веднага като стандарт!4. Качеството на Волво вече не е като преди (както и при всички марки), но пак е много над средното, спокойно се конкурира с премиум марките! Сигурността му също е на топ ниво, не се заблуждавайте (в спора за сигурност водят Волво, Сааб и Мерцедес. БМВ - фен съм им, са примерно по-напред от Опел, ама зад тези 3-те).5. Поради високата цена на Волво и най-вече скъпата поддръжка, те са в криза. А не защото са калпави коли!6. Китайците ще завладеят света до 6-7 години, кризата може и да намали времето за това. Искате или не - това е положението! Дотук с фактите, вярвам, че на много от вас не ви харесват, но това е!Относно сделката - ами ако китайците дават пари и работна ръка, оставят развойната дейност и качествения контрол на шведите - няма нищо лошо! Ако копират качествено, няма да имам против след 5 години да си купя лимузина за 25 бона Chery, стига да стигнат качеството на Хюндай дотогава.И накрая един пример, че това е възможно - 80% Тойота са произведени в Китай по тази схема. Скапан ли е Авенсиса, а?
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    expert_1 ( преди 15 години )
    *** ili ne A4 me kefi , prav e ! volvo ne sa ni6to osobeno - skapa kola s ka4estvo na Fiat . Umria Volvo otdavna ama vie ste prosti par4eta !
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    xc90 ( преди 15 години )
    Стана тя каквато стана тия жалтурковци хич не ми харесват май ще се минава на Mercedes или BMW :(