Новата технология на MultiAir се състои в променената технология на всмукателните клапани. За отварянето и затварянето им се използва хидравлична технология с електронна система на управление. Моментът на отваряне и затваряне на клапаните и неговата продължителност могат да се променят.
При определени условия клапаните могат да се отварят дори два пъти по време на един цикъл, за да създадат оптимална горивна смес в цилиндрите. При голямо натоварване и малки обороти, хидравличната система ще затваря по-рано всмукателния клапан за да остане сместта по-богата. Обратно, при по-леки натоварвания на двигателя, всмукателния клапан ще се отваря по-рано за да се насити горивната смес с повече кислород и да се увеличи въртящия момент на двигателя.
Новата технология е подходяща за използване както при атмосферни, така и при турбодвигатели. Първият автомобил с двигател от серията MultiAir ще се появи в серийно производство още в края на тази година. Това ще бъде хечбека Alfa Romeo Mi.To.
Сега във Fiat разработват подобна технология и при дизеловите двигатели.