Шефът на Aston, Улрих Без (Ulrich Bez), беше на премиерата на дългата пет метра Lagonda тази сутрин в комплекса Palexpo в Женева. Дизайнът на Lagonda e много различен от този на спортните Rapide или DB9.
“Lagonda ще бъде самостоятелна марка със свои особености и характерни белези, със собствена идентичност, но ще отговаря на същите високи стандарти и изисквания за качество, както моделите на Aston Martin”, заяви Без. Според него идеята за възраждане на Lagonda стои пред Aston от 2000 г.
Целта е да се завоюват нови пазари, които досега са били по-затворени за скъпи и луксозни спортни модели, каквито произвежда Aston Martin. „Искаме да продаваме автомобили в страни като Русия, Китай, в държавите от Латинска Америка и Близкия Изток, където пътната инфраструктура не е така развита както в Европа, но търсенето на качествени луксозни и ексклузивни автомобили расте”, казва Без.
Концепцията показана в Женева е с двигателят V12 на Aston Martin. При серийната версия обаче, ще се появят и хибридни варианти, както и такива с дизелови двигатели. Според Без, моделите на Lagonda ще имат по-голям пътен просвет и предаване на движението към четирите колела.
Интересно е, че Lagonda използва голяма част от механиката на Mercedes GL. Получено е разрешение от Mercedes-Benz, Aston Martin да използва платформата на GL, а преговорите продължават за да се подсигури използването на платформи от Mercedes за всички бъдещи модели на Lagonda.