Една от съществените промени е увеличения размер на компактния автомобил. Той е с 36 мм по-дълъг (3952 мм), и с 32 мм по-широк (1682 мм) от досегашния модел. Новото Polo е с нова предница, с ниска радиаторна решетка и по-тесен капак на двигателя. Новите размери на колата се отразяват най-вече на пространството в кабината.
Макар новото Polo да е с 13 мм по-ниско в сравнение с досегашното, от VW твърдят, че пространството в купето е повече от това при досегашния модел. Обемът на багажника е 280 литра, а със свалени задни седалки достига 952 литра. Базисен ще бъде бензиновия двигател с три цилиндъра и обем 1.2 литра, с две версии на мощността – 58 или 68 к.с. Разходът на гориво и при двете версии е малко над 4 литра на 100 км. Вредните емисии са 128 г/км.
На новото Polo ще се монтира и TDI дизелов двигател, тип common-rail с обем 1.6 литра, който също е в две версии на мощността – 73 и 87 к.с. Разбира се лидер по икономичност ще бъде версията BlueMotion, който предлага скоростна кутия с по-дълго използване на трета, четвърта и пета скорост. При тази версия с двигател 1.6 TDI, средният разход на гориво е 3.6 литра на 100 км.
Това обаче не е последната дума на Polo в областта на ефективността. Също в Женева, VW показва бъдещо eco-Polo, което ще има разход от 2.8 литра на 100 км. и ще го видим още през следващата година. Една година по-късно (през 2011 г.) ще видим и „горещата” версия GTI на Polo, което ще бъде с бензинов двигател 1.4 TSI с мощност 102 к.с.
Серийното производство на новото Polo, версия с пет врати, започва през юли. Продажбите в Европа ще стартират от есента, като се очаква цената му да бъде с около 500 – 600 евро по-висока от тази на досегашното поколение. Версията с три врати ще се появи малко по-късно, като продажбите в Европа най-вероятно ще започнат от януари 2010 г.