В изданието AutoExpress се появи първият компютърен образ на Golf VII. И при него няма драматични промени и както обичат да повтарят във Волфсбург „промените са еволюционни”. Макар и не в дизайна, но все пак ще има революционни промени при следващото поколение на Golf.
От VW се заканват с Golf VII да направят скока, който направи Ford като замени Escort с Focus през 1998. Новият Golf ще има по-малка платформа в сравнение със сегашната кола и много елементи от бъдещото Polo. Олекотените панели на каросерията и промените по платформата ще намалят значително теглото на автомобила. Двигателите ще бъдат от новото поколение, по-малки, но значително по-ефективни.
Плановете на VW са да продава в бъдеще още повече дизелови автомобили отколкото днес. Те ще бъдат комбинирани с високоефективната скоростна кутия с два съединителя DSG. Тя ще се монтира дори и на „горещите” версии като GTI.
В бъдещия Golf няма да се прилагат само конвенционални технологии. За първи път при хечбека ще се появи и хибридна версия. Най-вероятно това ще бъде системата на VW Twin Drive. При нея се комбинира дизелов двигател с обем 1.5 литра с три компактни електромотори. Автомобилът ще има технологията plug-in (за зареждане от електрическата мрежа за общо ползване).
Само на електроенергия и със скорост под 50 км/час (в града) хибридът на бъдещия Golf ще изминава около 50 км с едно зареждане. При по-далечни разстояния и по-висока скорост се включва и дизеловият двигател. Резултатите засега показват среден разход на дизелово гориво от около 2 литра на 100 км.
Едновременно с това VW разработва и изцяло нов двигател обозначен като HCCI. При него (също като при дизеловите двигатели) няма запалителни свещи и ефекта е потребление като при дизелов агрегат. Двигателят е изключително ефективен при поддържането на постоянни обороти и във VW обмислят този бензинов двигател да влезе в бъдеща хибридна система.