IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиера - BMW Z4

Поредната очаквана премиера на автосалона в Детройт бе на новото BMW Z4.

Премиера - BMW Z4
Обновеният кабриолет на BMW се е сдобил с по-просторно купе, високотехнологични системи и икономични агрегати с повишена динамика.



Баварците са отделили най-голямо внимание на външния вид на кабриолета. Досегашното поколение на Z4 не пожъна желания успех, като според мнозина това се дължеше на наложения от Крис Бангъл дизайн. Сега в обновената версия повечето недостатъци са изчистени и компанията залага големи надежди на модела. 



Във външния вид на обновения каброилет се набива на очи твърдият сгъваемият покрив в две части. Алуминиевият таван, демонстрира подобрени шумоизолационни и топлоизолационни качества, а за прибирането му са необходими едва 20 секунди. 



Сравнен с предходния модел, новият кабриолет разполага със значително по-просторно купе. Страничните стъкла са с 40% по-големи, а видимостта през задното стъкло е увеличена с 52%.



Така композираното тяло на BMW Z4 напомня в профил на удълженото купе на Z8. Уголемените "бъбреци" са инспирирани от обновената серия 7, а формата на стоповете наподобява тази на серия 6.



В кокпита на новото Z4 откриване ергономични и практични подобрения, като в същото време интериорът е станал видимо по-привлекателен. Традиционната ръчна спирачка е заместена от бутона за управление на системата iDrivе, която се интегрира за първи път в BMW Z4. Интелигентната системата разполага с 8.8 инчов LCD дисплей и 80GB хард диск. Новият кабриолет е снабден и с мощно 650 вата аудио, оборудвано с 14 говорителя.



Сърцето на всяко BMW е двигателят и типично в баварски стил, задвижващите агрегати демонстрират завидна динамика и еластичност. В кабриолета се интегрират шестцилиндровите редови двигатели с обем 3.0 и 3.5 литра, заети от 3-та серия. Агрегатите имат редица механични подобрения и се предлагат както с ръчна, така и с автоматична скоростна кутия с възможност за смяна на предавките от волана.

Първият модел е наречен sDrive30i и разполага с 3.0 литров мотор, произвеждащ 255 конски сили. Оборудвано с този мотор, новото Z4 ускорява до 100 км/ч за 5.6 секунди. 



Twin-turbo двигателя, който се интегрира в модела sDrive35i, произвежда 300 конски сили и впечатлява с гигантски въртящ момент, който предоставя мощно ускорение още от ниските обороти. BMW Z4 sDrive35i достига 100км/ч за 5.0 секунди.



От компанията поясниха, че в sDrive35i се интегрира първият алуминиев шестцилиндров редови агрегат на BMW, оборудван с двойно турбо. Цилиндрите на 3.5 литровия двигател са изработени от специален синтетичен материал, а олекотеният разпределителен вал е оборудван с подобрена VANOS система.

Максималната скорост на базовия BMW Z4 sDrive35i е електронно ограничена на 210 км/ч., а на модела оборудван с предлагания като опция спортен пакет, стрелката на скоростомера достига 240 км/ч.

И двата модела се предлагат с шестстепенна ръчна скоростна кутия. За по-мощният sDrive35i е предвидена седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя, а Z4 sDrive30i се предлага със спортна шестстепенна автоматична скоростна кутия. И двете автоматични кутии имат възможност за превключване на предавките от волана.

Продажбите на новото BMW Z4 в Европа започват през май 2009 година със стартова цена от около 40 000 евро.



Oще снимки на новото BMW Z4
0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Squiz ( преди 15 години )
    And1, би ли ми посочил къде японците правят ДВГ с по-голяма мощност и въртящ момент от немците ( с излючение нае STI и EVO? )
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Anonimen ( преди 15 години )
    4e to i s 100 moje da se trypiasa6 be, badi - prosto sa pisali glyposti tyk: kak s motor ot 300hp 6te diga samo 210 ili 240km/h - osven ako ne e za glamavite amerikanci prednazna4eno!
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    And1 ( преди 15 години )
    Dobre izvinete che malko se otklonqvam ot temata.Neka sichki da se zamislqt.Zashto nemcite pravqt dvigateli s takiva razmeri i ne tolkova golqma moshtnost i vartqsht moment kato qponcite???
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BMW ( преди 15 години )
    човече, винаги съм уважавал мненията и коментарите :) сигурно защото убожавам баварците.. BMW винаги са имали най-добър роудстър(естествено не само роудстъри, но особено те) и отново ще стане така, харесвам Audi, но според мен TT не може да се мери с тази красавица, а особено щутгардските кабриота ;)
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 15 години )
    Ima hora deto mogat da ti go napravqt i 300 da diga 6tom ti se umira. Ne sam fen na marakta i moje bi za sa6tite pari v tozi klas bih si zel honda s2000 ili porsche boxter no sam vpe4etlen ot kolata dinami4ni pokazateli 5.6-100 za kola s cena 40k euro pri tova i premium marka, dizain, kakto i fakta 4e bmw nai posle psunaha hard top convertable iznenadada e 4e parvo pusnaha 3ka kabrio s tvard tavan, obiknoveno firmite parvo puskat po malka kola s tvard tavan a po posle po golqmata kato usavar6enstvat technologiqta.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Съдба - някои винаги са 2ри 3ти и поред на номерата,само една фирма е била винаги на върха.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    И старото беше Z4 беше хубаво,само 1то Z3 беше малко грозно и супер тясно. Колата е мн вървежна като гледам данните,а като излезне Z4M СЛК и Авди ТъТъ ще са пак на опашката.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Anonimen ( преди 15 години )
    Ama golemi glyposti sa pisani tyk ot redakciata: 1. motora e 3000cc ne e 3.5l...i kakvi sa tia ograni4enia do 210 i 240km/h!!?
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Alex ( преди 15 години )
    Страхотна кола. Няма какво друго определение да се даде за този модел. Новия дизайн е страхотен за разлика от малко противоречивото старо Z4. Като добавим и новостите в техниката и твърдия покрив тази кола ще стане най-продаваната в своя клас. Според мен няма да пуснат купе понеже кабриото е с твърд покрив. Остава само да си пожелая някои ден да имам такова :)
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Squiz ( преди 15 години )
    И аз по прицип мислех, че роудстърите са за откачалки, докато не покарах такъв и не усетих магията...