Дизеловият Jaguar ще бъде с трилитровия двигател с шест цилиндъра и две турбини. Първата турбина е с променлива геометрия на лопатките и работи до 2 800 об/мин, след което при по-високи обороти се включва втората турбина с по-висока мощност. Според представители на Jaguar, подобна схема подобрява ефективността на двигателя и намалява неговия разход.
Максималната мощност на двигателя е 271 к.с. Той се комбинира с автоматична скоростна кутия с шест предавки. Максималният му въртящ момент е 600 Nm. Според производителите средния комбиниран разход на Jaguar XF Diesel S е 6.8 литра. Равнището на вредни емисии CO2 е 179 г/км. Автомобилът ускорява от място до 100 км/час за 5.9 секунди. Максималната му скорост е ограничена електронно до 250 км/час.
Новата версия ще се отличава от другите и по малкия спойлер на капака на багажника, надписите "S" по каросерията и в интериора и 20 инчовите лети джанти с нов дизайн. Наред с тази версия, на седана ще бъде монтирана и по-слаба версия на същия двигател, като при нея мощността ще бъде 236 к.с.
Досега с Jaguar XF се предлагаше само един дизелов двигател с обем 2.7 литра и мощност 207 к.с. След появата на новия трилитров агрегат, стария ще бъде изваден от производство.