Източник от мениджмънта на Audi заяви, че „няма да се произвежда хибридна система от бензинов и електродвигател докато не се подсигури по-голяма сигурност на акумулаторните батерии при евентуална катастрофа, а хибридните системи не станат по-ефективни. Дотогава ние ще се концентрираме върху ефективни дизелови двигатели и алуминиеви шасита”.
Audi Q5 сега ще получи системата stop-start за да постигне още по-добра ефективност. За разлика от BMW, където нарекоха своята програма за по-ефективни автомобили Efficient Dynamics, в Audi не възнамеряват да дадат специфично име на усилията си за по-висока ефективност, като искат да внушат, че подобренията в тази област са естествена част от модернизацията на всеки модел.
За първи път новата система от технологии насочени изцяло за подобряване на ефективността, ще видим при Audi A1, малкият суперавтомобил който ще се появи през 2010 г. В същото време разработките на ефективни и икономични двигатели, олекотяването на собственото тегло и въвеждането на нови технологии за ефективност са напреднали значително и те могат да бъдат въвеждани при съществуващи модели на Audi още от следващата година.