fallback

Новото BMW Z4 беше представено официално

Това е автомобилът на който фирмата от Мюнхен, разчита значително да подобри постигнатото от своя предшественик.

Новият Z4 ще се появи в продажба през май 2009 г. От BMW твърдят, че автомобила е подобрен във всеки детайл в сравнение с досегашния. Вероятно най-важните разлика са лекият сгъваем метален покрив, двигателите с шест цилиндъра и директно впръскване на горивото и по-просторната кабина. Днешният Z4 не успя да постигне успеха на популярния Z3, който се продаваше преди него. През последните години в Европа се продават с 50% по-малко автомобили от досегашния модел на Z4 в сравнение с конкурентния TT на Audi. Според експерти, главната причина старият Z4 да не се продава като Z3 е в неговия дизайн. Той накара доста хора (особено жени) да се отдръпнат от него и така да протестират срещу наложения стил на колата от Крис Бангъл (Chris Bangle). В този смисъл е малко изненадващо, че BMW запазва като цяло този стил и при Z4. Капакът на двигателя отново е доста дълъг, а двамата пътници остават разположени далеч назад в купето. Арките над колелата изпъкват по-силно от преди и подчертават по-голямата широчина на колата. Разбира се, дизайнът е променен така, че да поеме сгъваемия твърд покрив. В BMW са особено горди с постигнатото при твърдия сгъваем покрив изработен от алуминий. Въпреки ограниченото място зад седалките, инженерите на BMW са успели да създадат относително опростен механизъм за прибиране и отваряне на покрива от две части. В същото време те са съумели да запазят нормалната височина на предните (А) колонки. BMW Z4 е със задно предаване и ще се произвежда на модифицираната платформа на Серия-3. Разстоянието между осите е 2496 мм, превесът отпред е относително малък – 850 мм, а отзад 893 мм. Дължината на автомобила достига 4239 мм или със 100 мм повече от досегашния модел. Подсиленото шаси подобрява динамичните възможности на Z4 и в същото време дава по-голяма безопасност на пътниците. По-големият размер е довел и до увеличаване на теглото на новия Z4 в сравнение с досегашния. Собственото тегло на колата е 1480 кг при 1335 кг на досегашния модел. Освен новият покрив за нарасналото тегло са „виновни” и двигателите, въпреки използваните олекотени материали. Нарасналите размери обаче дават несравнимо по-добри възможности за комфортно пътуване в кабината, повече пространство за краката и главите на пътниците. Освен повече обем, интериорът предлага доста по-добро качество на използваните материали и отлично качество на изработка, както и по ергономичен дизайн. Сред новите технологии предлагани с автомобила трябва да споменем модернизираната система на BMW iDrive, високотехнологичната мултимедийна система, сателитната навигация и настройващия се темпомат. Новият BMW Z4 ще предлага избор от три шестцилиндрови двигатели с директно впръскване на горивото. На по-късен етап към тях е възможно да се прибави и четирицилиндров двигател с висока мощност. Базисен ще бъде двигателят с обем 2.5 литра и мощност 201 к.с. (наречен е sDrive23i). С него Z4 ще ускорява от място до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има максимална скорост 237 км/час. Следващият двигател е с обем 3.0 литра, наречен sDrive30i. Той е с максимална мощност 254 к.с. и има ускорение от 5.8 секунди. Най-силен е двигателят twin-turbo 3.0 литра (sDrive35i) с мощност 301 к.с. С него Z4 ускорява от място до 100 км/час за 5.2 секунди и има максимална скорост 250 км/час. Всички двигатели се комбинират или с механична скоростна кутия с шест предавки или с автоматична скоростна кутия също с шест степени. Най-силната версия sDrive35i може да се комбинира и с новата скоростна кутия на BMW със седем предавки и два съединителя, с възможност за превключване от волана. Всички версии на новия BMW Z4 са с технологията на BMW Efficient Dynamics, което ги прави по-икономични. Електронното управление на двигателя е Valvetronic, използваната за спиране кинетична енергия се трансформира в електрическа, гумите са с намалено съпротивление. Всичко това позволява, дори с най-силният twin-turbo двигател, да се постигне среден разход на гориво от под осем литра на 100 км. От BMW твърдят, че новият Z4 предлага много по-комфортно управление, като в същото време колата има доста по-добро поведение при завой. Това се дължи на системата Dynamic Drive Control, която има режими „sport” и „comfort” за да задоволи изискванията на водача и условията на пътя. Настройващото се окачване M Sport може да се поръча като екстра и да подобри още повече поведението на колата. При него Z4 се приближава до пътя с 10 мм и амортисьорите се регулират електронно. Новият Z4 има по-големи спирачни дискове в сравнение със своя предшественик. Джантите при всички версии на Z4 стандартно са 17 цола, но може като екстра да се изберат и джанти с размер 18 или 19 цола. Продажбите на новото BMW Z4 в Европа започват през май 2009 г., като цената на sDrive23i ще започва от около 32-33 хиляди евро, докато цената на най-богато оборудваната версия на sDrive35i ще достига до над 50 000 евро.  
Тагове:
fallback
  • #22
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Anonimen,lapeto si ti. I moje6 da spre6 da pi6e6 po nqkolko komentara UJ ot razli4ni hora... sme6en stava6. NE bil govoril samo za uskorenie a i za stabilnost... ami to nali i 2te sa svyrzani s 4x4. Moga da ti kaja 4e na suha nastilka BMW s zadno pravi na puh i prah 4x4 na Avdi-ETO TI FAKTA. Vie unaci moje bi iskate zadno na snqg da se predstavi po dobre ot 4x4 li? Za kvo govorite za snqg,zimi.... sportnite koli ne sa za tova,a BMW e sportna marka. NE MOJE VYOB6TE AVDI DA E OT NEINIQ KLAS.
  • #21
    Анонимен ( преди 15 години )
    хи хи хи туй улавото WickedSixD е мнооо ***. хи хи хи редовно го праят за смях тука. Евала бате ама толкоз прос МЕН не бях виждал. Тоя WickedSixD е някой 10 годишно лапе. Не може голям човек да е толкоз ***. То това е тъпо лапе дето кат разбере ,че е *** и почва да убижда умните хора тук. Ама като порасне и стане на 15-16 години ша почне да разбира за кво стаа въпрос. А сега да си играе с желязните колички дет баба му ги е подарила за ЧРД.
  • #20
    Анонимен ( преди 15 години )
    Освен ,че си неграмотен и не можеш да пишеш на Български виждам ,че не можеш и да четеш. Освен в ускорение съм коментирал и стабилност и обем и протранство. Все пак Това БМВ дори няма багажник или по точно и малкото багажник е зает от твърдия таван!! Няма и да се повтарям и за Quattro системата и да я сравнявам с задното .. Е какво да сравнявам друго?? Ми то не остана показател в полза на Z4. И като си *** недей да обиждаш хората ,които не можеш да обориш с мисъл. То и едва ли нещо наречено мисъл може да се роди в толкова празна глава като твоята...
  • #19
    Анонимен ( преди 15 години )
    Стига си обиждал хората бе,кажи нещо смислено,факта че се нервиш доказва че няма с какво да се аргументираш!Хайде по културно и спокойно да го даваш'умник"!
  • #18
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Da be hora,s fakti se govori,ma kak da sporq s toq anonimniq *** kato tva deto go govori samo ti si misli 4e sa "fakti". KAJETE MI MALOUMNICI,kak moje da kajete 4e edna kola e po dobra ot druga za6toto uskorqva s nqkolko stotni po byrzo ot druga? TVA LI VI E KRITERIQ BE RAZBIRA4I? I VYOB6TE KAK MOJE DA SRAVNQVATE USKORENIE OT MQSTO NA KOLA 4X4 I KOLA S ZADNO? TYP LI SI ANONIMEN KAJI MI 4ESTNO TYP LI SI??? 4X4 USKORQVA VINAGI PO BYRZO!!!! NABII SI GO V TYPATA GLAVA.
  • #17
    kvo ti puka ( преди 15 години )
    За съжаление в BMW, маркетолозите са далеч по-добри от инжинерите и дизайнерите. Успяват да продават и то доста успешно, автомобили, които отстъпват по всичко на основните си конкуренти, но въпреки това са в играта. Евала. Успели са да създадат някакъв спортен имидж и агресивен ореол на марката и за хората, които не се интересуват от факти това работи и купуват. Явно има много такива хора и то с пари. Лошо няма. Иначе от Z серията признавам единствено Z1 за нещо авангрдно за времето си наред с 8 серия.
  • #16
    Автомания ( преди 15 години )
    Ква Z4 хвалиш беее Свищов-Бургас на сняг със старата Z4 го взех за 18 часа а с Пасат4 formotion за 3 часа и половина на сняг. Като дадеш леко газ на Z4 и задницата ти почва да те изпреварва и това като вдигнеш още 20-30 километра и то на прав път.
  • #15
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ти си доказан ***! Досега колкото пъти съм спорил с теб винаги съм доказвал ,че нищо не разбираш. Фактите ,които съм изброил по доло трябва да ги обориш с факти а не като децата в 1-ви клас ,които спорят дали Супермен ще бие Рамбо на екек. Големите хора боравят с факти а децата и недорасляците с тъпотии... А фактите са и в във полза на ТТ - возия, стабилност-Quattro,мощност-ускорение ТТ-RS помита всички М-модели на БМВ,обем -ТТ има и багажник и доста повече място в купето,продажби-тук разликата е над 10 пъти в полза на ТТ и т.н. Когато биеш конкурента във всеки показател трябва да си много *** ,че да твърдиш обратното.
  • #14
    0-100 for 4,6 ( преди 15 години )
    A we glupaci,kvo udovolstvie we?Govorite sqkash na vseki zavoi vlizate s driftene,siguren s1m,4e 99% ot vas ,ako se opitat da podnesat v zavoi shte si ebat maikata v nqkoe d1rvo!Kvo udovolstvie?Nie karame na p1tq,ne sme piloti,a na p1tq ima drugi pravila,ako sravnim Z4 s TT na pista bih zalojil na BMW,no na p1t s trafik........zavrete si udovolstvieto otzad!
  • #13
    Quattro-sistems ( преди 15 години )
    WickedSixD просто момчеее кеф ми е да ти гледам тъпотата след всеки коментар. Незнам колко смешно и костенурско ти изглежда ТТ ама бие във всеки показател това смешно БМВ-це!! И Анонимния те е утрепал с факти а ти отново празни приказки редиш . А когато фактите говорят *** като теб трябва да се учат и да си напълнят празните глави с инфо. Вместо да ръсят тъпотии и празни думи в пространството.
fallback
Последни