IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото BMW Z4 беше представено официално

Това е автомобилът на който фирмата от Мюнхен, разчита значително да подобри постигнатото от своя предшественик.

Новото BMW Z4 беше представено официално
Новият Z4 ще се появи в продажба през май 2009 г. От BMW твърдят, че автомобила е подобрен във всеки детайл в сравнение с досегашния. 


Вероятно най-важните разлика са лекият сгъваем метален покрив, двигателите с шест цилиндъра и директно впръскване на горивото и по-просторната кабина. 


Днешният Z4 не успя да постигне успеха на популярния Z3, който се продаваше преди него. През последните години в Европа се продават с 50% по-малко автомобили от досегашния модел на Z4 в сравнение с конкурентния TT на Audi. Според експерти, главната причина старият Z4 да не се продава като Z3 е в неговия дизайн. Той накара доста хора (особено жени) да се отдръпнат от него и така да протестират срещу наложения стил на колата от Крис Бангъл (Chris Bangle). 


В този смисъл е малко изненадващо, че BMW запазва като цяло този стил и при Z4. Капакът на двигателя отново е доста дълъг, а двамата пътници остават разположени далеч назад в купето. Арките над колелата изпъкват по-силно от преди и подчертават по-голямата широчина на колата. Разбира се, дизайнът е променен така, че да поеме сгъваемия твърд покрив. 


В BMW са особено горди с постигнатото при твърдия сгъваем покрив изработен от алуминий. Въпреки ограниченото място зад седалките, инженерите на BMW са успели да създадат относително опростен механизъм за прибиране и отваряне на покрива от две части. В същото време те са съумели да запазят нормалната височина на предните (А) колонки. 


BMW Z4 е със задно предаване и ще се произвежда на модифицираната платформа на Серия-3. Разстоянието между осите е 2496 мм, превесът отпред е относително малък – 850 мм, а отзад 893 мм. Дължината на автомобила достига 4239 мм или със 100 мм повече от досегашния модел. 


Подсиленото шаси подобрява динамичните възможности на Z4 и в същото време дава по-голяма безопасност на пътниците. По-големият размер е довел и до увеличаване на теглото на новия Z4 в сравнение с досегашния. Собственото тегло на колата е 1480 кг при 1335 кг на досегашния модел. Освен новият покрив за нарасналото тегло са „виновни” и двигателите, въпреки използваните олекотени материали. 


Нарасналите размери обаче дават несравнимо по-добри възможности за комфортно пътуване в кабината, повече пространство за краката и главите на пътниците. Освен повече обем, интериорът предлага доста по-добро качество на използваните материали и отлично качество на изработка, както и по ергономичен дизайн. 


Сред новите технологии предлагани с автомобила трябва да споменем модернизираната система на BMW iDrive, високотехнологичната мултимедийна система, сателитната навигация и настройващия се темпомат. 

Новият BMW Z4 ще предлага избор от три шестцилиндрови двигатели с директно впръскване на горивото. На по-късен етап към тях е възможно да се прибави и четирицилиндров двигател с висока мощност. Базисен ще бъде двигателят с обем 2.5 литра и мощност 201 к.с. (наречен е sDrive23i). С него Z4 ще ускорява от място до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има максимална скорост 237 км/час. 


Следващият двигател е с обем 3.0 литра, наречен sDrive30i. Той е с максимална мощност 254 к.с. и има ускорение от 5.8 секунди. Най-силен е двигателят twin-turbo 3.0 литра (sDrive35i) с мощност 301 к.с. С него Z4 ускорява от място до 100 км/час за 5.2 секунди и има максимална скорост 250 км/час. 

Всички двигатели се комбинират или с механична скоростна кутия с шест предавки или с автоматична скоростна кутия също с шест степени. Най-силната версия sDrive35i може да се комбинира и с новата скоростна кутия на BMW със седем предавки и два съединителя, с възможност за превключване от волана. 


Всички версии на новия BMW Z4 са с технологията на BMW Efficient Dynamics, което ги прави по-икономични. Електронното управление на двигателя е Valvetronic, използваната за спиране кинетична енергия се трансформира в електрическа, гумите са с намалено съпротивление. Всичко това позволява, дори с най-силният twin-turbo двигател, да се постигне среден разход на гориво от под осем литра на 100 км. 

От BMW твърдят, че новият Z4 предлага много по-комфортно управление, като в същото време колата има доста по-добро поведение при завой. Това се дължи на системата Dynamic Drive Control, която има режими „sport” и „comfort” за да задоволи изискванията на водача и условията на пътя. Настройващото се окачване M Sport може да се поръча като екстра и да подобри още повече поведението на колата. При него Z4 се приближава до пътя с 10 мм и амортисьорите се регулират електронно. 


Новият Z4 има по-големи спирачни дискове в сравнение със своя предшественик. Джантите при всички версии на Z4 стандартно са 17 цола, но може като екстра да се изберат и джанти с размер 18 или 19 цола. 

Продажбите на новото BMW Z4 в Европа започват през май 2009 г., като цената на sDrive23i ще започва от около 32-33 хиляди евро, докато цената на най-богато оборудваната версия на sDrive35i ще достига до над 50 000 евро.  
0 от 500
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    martu ( преди 15 години )
    туй лииии новото???????? Чи то като предишното!!!
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BMW ( преди 15 години )
    здравейте на всички :) толкова работи изчетох и толкова ми се иска да изпиша, но ще се опитам да бъда кратък. Уважавам Ауди, но ТТ-то не ми допада, по-скоро не харесвам MB, но това е лично мнение.. и да - BMW е спортно ориентирана марка, както и Audi до известна степен, може би това е причината да не се кефя на MB - първо гледат лукса.. както и да е ТТ може да печели със хипер характеристиките си, но първо: тия коли не се правят да ги караш в 2 метра сняг дето някой разправяше за Свищов-Бургас и второ: за един типичен роудстър е много важен имиджа и удоволствието от каране - старото Z4 спечели точно заради тези показатели на един тест на Top Gear пред ТТ и някакъв CLS - ето ви факт!!! И вижте какво е написала desito - BMW и всичко останало ;)
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    trex ( преди 15 години )
    Единственото по-грозно нещо от това е Z3. Излагация.
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    "АлУди фенове" тва ми хареса )Дам Авди освен разни глупости като дизел V10 друго по умно и целесъобразно не могат да измислят. Назад са със всичко почти въпреки че са 1000 марки. Евала начи,представи си Авди като самостоятелна фирма без Фолкенщайн. Щеше да дава кошниците си без пари
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Лелееее! Колко излишни работи има тукааа... Намесване на хибриди, хидрогени, камери. На картинката ясно е представено и отдолу е описано. Има два варианта - "Харесвам, защото..." и "Не харесвам, защото..." Моля, следващите писания да са по този начин и да чуем наистина мнения за вкус, а не за "разбиране"!
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    SilverBot ( преди 15 години )
    Добре са оправили външния вид и всичко като цяло. Евала на прогреса на БМВ.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    desito ( преди 15 години )
    tova e kolata.koito ne razbira prosto neka ne pishe.stom ne vi kefi ne q gledaite.samo znaite che nqmate vskus.BMW i vsichko ustanalo.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Arman ( преди 15 години )
    Добре бе АлУди фенове, щом алУди са понапред с технологийте къде са им хибридите, незнам за алУди със старт-стоп система, би-турбо с по-голяма и по-малка турбина (335и), камери за нощнто виждане, системи за разпознаване на пешаходците и куп други, поправете ме ако греша, просто не съм фен на алУди и не се интересувам от марката щот не ме кефи!
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Anonimen ( преди 15 години )
    A alfonso e nai-goliamata audi-4y6ka tyk...Mar6 pri goufa be kele6, koi te e kanil za mia4 na avtomivkata za BMW-ta...)))
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    delta ( преди 15 години )
    nai-nakraia im prosvetna ne6to v tunela na dizainerite .. tova e nai-krasivoto BMW v momenta, i hora - ne si krivete du6ata, a si priznaite 4e e krasavetz ... a tabloto e klasa nad vsi4ko ostanalo, keoto su6testvuva v momenta ... i novata 7-ca e vru6tane kum dobrite stari tradicii, bravo