IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото BMW Z4 беше представено официално

Това е автомобилът на който фирмата от Мюнхен, разчита значително да подобри постигнатото от своя предшественик.

Новото BMW Z4 беше представено официално
Новият Z4 ще се появи в продажба през май 2009 г. От BMW твърдят, че автомобила е подобрен във всеки детайл в сравнение с досегашния. 


Вероятно най-важните разлика са лекият сгъваем метален покрив, двигателите с шест цилиндъра и директно впръскване на горивото и по-просторната кабина. 


Днешният Z4 не успя да постигне успеха на популярния Z3, който се продаваше преди него. През последните години в Европа се продават с 50% по-малко автомобили от досегашния модел на Z4 в сравнение с конкурентния TT на Audi. Според експерти, главната причина старият Z4 да не се продава като Z3 е в неговия дизайн. Той накара доста хора (особено жени) да се отдръпнат от него и така да протестират срещу наложения стил на колата от Крис Бангъл (Chris Bangle). 


В този смисъл е малко изненадващо, че BMW запазва като цяло този стил и при Z4. Капакът на двигателя отново е доста дълъг, а двамата пътници остават разположени далеч назад в купето. Арките над колелата изпъкват по-силно от преди и подчертават по-голямата широчина на колата. Разбира се, дизайнът е променен така, че да поеме сгъваемия твърд покрив. 


В BMW са особено горди с постигнатото при твърдия сгъваем покрив изработен от алуминий. Въпреки ограниченото място зад седалките, инженерите на BMW са успели да създадат относително опростен механизъм за прибиране и отваряне на покрива от две части. В същото време те са съумели да запазят нормалната височина на предните (А) колонки. 


BMW Z4 е със задно предаване и ще се произвежда на модифицираната платформа на Серия-3. Разстоянието между осите е 2496 мм, превесът отпред е относително малък – 850 мм, а отзад 893 мм. Дължината на автомобила достига 4239 мм или със 100 мм повече от досегашния модел. 


Подсиленото шаси подобрява динамичните възможности на Z4 и в същото време дава по-голяма безопасност на пътниците. По-големият размер е довел и до увеличаване на теглото на новия Z4 в сравнение с досегашния. Собственото тегло на колата е 1480 кг при 1335 кг на досегашния модел. Освен новият покрив за нарасналото тегло са „виновни” и двигателите, въпреки използваните олекотени материали. 


Нарасналите размери обаче дават несравнимо по-добри възможности за комфортно пътуване в кабината, повече пространство за краката и главите на пътниците. Освен повече обем, интериорът предлага доста по-добро качество на използваните материали и отлично качество на изработка, както и по ергономичен дизайн. 


Сред новите технологии предлагани с автомобила трябва да споменем модернизираната система на BMW iDrive, високотехнологичната мултимедийна система, сателитната навигация и настройващия се темпомат. 

Новият BMW Z4 ще предлага избор от три шестцилиндрови двигатели с директно впръскване на горивото. На по-късен етап към тях е възможно да се прибави и четирицилиндров двигател с висока мощност. Базисен ще бъде двигателят с обем 2.5 литра и мощност 201 к.с. (наречен е sDrive23i). С него Z4 ще ускорява от място до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има максимална скорост 237 км/час. 


Следващият двигател е с обем 3.0 литра, наречен sDrive30i. Той е с максимална мощност 254 к.с. и има ускорение от 5.8 секунди. Най-силен е двигателят twin-turbo 3.0 литра (sDrive35i) с мощност 301 к.с. С него Z4 ускорява от място до 100 км/час за 5.2 секунди и има максимална скорост 250 км/час. 

Всички двигатели се комбинират или с механична скоростна кутия с шест предавки или с автоматична скоростна кутия също с шест степени. Най-силната версия sDrive35i може да се комбинира и с новата скоростна кутия на BMW със седем предавки и два съединителя, с възможност за превключване от волана. 


Всички версии на новия BMW Z4 са с технологията на BMW Efficient Dynamics, което ги прави по-икономични. Електронното управление на двигателя е Valvetronic, използваната за спиране кинетична енергия се трансформира в електрическа, гумите са с намалено съпротивление. Всичко това позволява, дори с най-силният twin-turbo двигател, да се постигне среден разход на гориво от под осем литра на 100 км. 

От BMW твърдят, че новият Z4 предлага много по-комфортно управление, като в същото време колата има доста по-добро поведение при завой. Това се дължи на системата Dynamic Drive Control, която има режими „sport” и „comfort” за да задоволи изискванията на водача и условията на пътя. Настройващото се окачване M Sport може да се поръча като екстра и да подобри още повече поведението на колата. При него Z4 се приближава до пътя с 10 мм и амортисьорите се регулират електронно. 


Новият Z4 има по-големи спирачни дискове в сравнение със своя предшественик. Джантите при всички версии на Z4 стандартно са 17 цола, но може като екстра да се изберат и джанти с размер 18 или 19 цола. 

Продажбите на новото BMW Z4 в Европа започват през май 2009 г., като цената на sDrive23i ще започва от около 32-33 хиляди евро, докато цената на най-богато оборудваната версия на sDrive35i ще достига до над 50 000 евро.  
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Относно дизайна: Всички Авдита отпред изглеждат еднакво,даже човек може да сбърка много от тях,никаква идентичност няма в тези коли,още повече че VW и Сеат или Шкода са почти еднакви коли с малки дизайнерски промени. А новото А4 има същите стопове като А5,1 към 1 са. Така че *** авди фенчета не ми отваряйте уста за външен вид. Авди е най-безличната кола като дизайн. Имат едно R8 по различно и тва,то пък стана адски грозно въййй. Те ти факти галфонче галфонсо ли си какъв си
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    alfonso ( преди 15 години )
    абе дечко, спри да говориш глупости бе, bmw било спортна марка, ти усещаш ли се бе, стегни се малко, карай си реното ли, пежо ли беше-от Burago, вижда се,че си най-големия фен на Ауди, почваш теми за Ауди в статия за бмв, и кво сравняваш дай факти,статистики, вижда се кои са по-добрите автомобили, TT-то е 10 пъти по-хубаво, от тая настъпена жаба
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Некой хора са осъдени от живота да не виждат по далеч от носа...
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Zlatko ( преди 15 години )
    Айде сега някой от големите разбирaчи по дизайна да каже,че това бижу не е хубаво.Колата има простo уникален дизайн и това е!!!
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Радо ( преди 15 години )
    О боже, задница от 6та серия, предница от 3та, профил на старото Z4, кабриото като SLK... Тази кола е чисто и просто микс от вече излезли модели на компанията и модели на други компании... Нали искаха новаторство, нали затова неха този Бенгъл. Какво ни представиха нещо което се получило след като си сложил части от други автомобили в пералнята?!?! Излиза това ужасно е!!!
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    почитател съм на Ауди, но Z4 определено изглежда по-добре от TT.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Анонимния като е много умен, да знае, че празно място се слага след запетайката и че долО се пише с "У" - долу. Няма как да сравниш ТТ-то със Зет4. Просто ТТ-то не кефи. Може да е с по-голям багажник, по-стабилно, но...
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе какво толкова се карате бе момци!? BMW-то е много хубаво, AUDI-то също. Каква кола ще си купите е въпрос на избор. Едва ли ще сгрешите ако направите какъвто и да е избор между трите топ марки в Германия. Аз бих прибавил и Фолксваген към тях де. Много хубави неща правят и те... А Z4 определено изглежда по-добре от предходното. Не съм карал такова, но сигурно е голям кеф.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    И кво ще кажете да не говорим за 4x4 щото нали знаете коя е най-добрата система от на 3те немски марки или сами ще се досетите?
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    "HI HI HI" TI TAKA LI SE SMEE6,KATO MALKA ***? BASI MYJETE IMA TUKA