IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото BMW Z4 беше представено официално

Това е автомобилът на който фирмата от Мюнхен, разчита значително да подобри постигнатото от своя предшественик.

Новото BMW Z4 беше представено официално
Новият Z4 ще се появи в продажба през май 2009 г. От BMW твърдят, че автомобила е подобрен във всеки детайл в сравнение с досегашния. 


Вероятно най-важните разлика са лекият сгъваем метален покрив, двигателите с шест цилиндъра и директно впръскване на горивото и по-просторната кабина. 


Днешният Z4 не успя да постигне успеха на популярния Z3, който се продаваше преди него. През последните години в Европа се продават с 50% по-малко автомобили от досегашния модел на Z4 в сравнение с конкурентния TT на Audi. Според експерти, главната причина старият Z4 да не се продава като Z3 е в неговия дизайн. Той накара доста хора (особено жени) да се отдръпнат от него и така да протестират срещу наложения стил на колата от Крис Бангъл (Chris Bangle). 


В този смисъл е малко изненадващо, че BMW запазва като цяло този стил и при Z4. Капакът на двигателя отново е доста дълъг, а двамата пътници остават разположени далеч назад в купето. Арките над колелата изпъкват по-силно от преди и подчертават по-голямата широчина на колата. Разбира се, дизайнът е променен така, че да поеме сгъваемия твърд покрив. 


В BMW са особено горди с постигнатото при твърдия сгъваем покрив изработен от алуминий. Въпреки ограниченото място зад седалките, инженерите на BMW са успели да създадат относително опростен механизъм за прибиране и отваряне на покрива от две части. В същото време те са съумели да запазят нормалната височина на предните (А) колонки. 


BMW Z4 е със задно предаване и ще се произвежда на модифицираната платформа на Серия-3. Разстоянието между осите е 2496 мм, превесът отпред е относително малък – 850 мм, а отзад 893 мм. Дължината на автомобила достига 4239 мм или със 100 мм повече от досегашния модел. 


Подсиленото шаси подобрява динамичните възможности на Z4 и в същото време дава по-голяма безопасност на пътниците. По-големият размер е довел и до увеличаване на теглото на новия Z4 в сравнение с досегашния. Собственото тегло на колата е 1480 кг при 1335 кг на досегашния модел. Освен новият покрив за нарасналото тегло са „виновни” и двигателите, въпреки използваните олекотени материали. 


Нарасналите размери обаче дават несравнимо по-добри възможности за комфортно пътуване в кабината, повече пространство за краката и главите на пътниците. Освен повече обем, интериорът предлага доста по-добро качество на използваните материали и отлично качество на изработка, както и по ергономичен дизайн. 


Сред новите технологии предлагани с автомобила трябва да споменем модернизираната система на BMW iDrive, високотехнологичната мултимедийна система, сателитната навигация и настройващия се темпомат. 

Новият BMW Z4 ще предлага избор от три шестцилиндрови двигатели с директно впръскване на горивото. На по-късен етап към тях е възможно да се прибави и четирицилиндров двигател с висока мощност. Базисен ще бъде двигателят с обем 2.5 литра и мощност 201 к.с. (наречен е sDrive23i). С него Z4 ще ускорява от място до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има максимална скорост 237 км/час. 


Следващият двигател е с обем 3.0 литра, наречен sDrive30i. Той е с максимална мощност 254 к.с. и има ускорение от 5.8 секунди. Най-силен е двигателят twin-turbo 3.0 литра (sDrive35i) с мощност 301 к.с. С него Z4 ускорява от място до 100 км/час за 5.2 секунди и има максимална скорост 250 км/час. 

Всички двигатели се комбинират или с механична скоростна кутия с шест предавки или с автоматична скоростна кутия също с шест степени. Най-силната версия sDrive35i може да се комбинира и с новата скоростна кутия на BMW със седем предавки и два съединителя, с възможност за превключване от волана. 


Всички версии на новия BMW Z4 са с технологията на BMW Efficient Dynamics, което ги прави по-икономични. Електронното управление на двигателя е Valvetronic, използваната за спиране кинетична енергия се трансформира в електрическа, гумите са с намалено съпротивление. Всичко това позволява, дори с най-силният twin-turbo двигател, да се постигне среден разход на гориво от под осем литра на 100 км. 

От BMW твърдят, че новият Z4 предлага много по-комфортно управление, като в същото време колата има доста по-добро поведение при завой. Това се дължи на системата Dynamic Drive Control, която има режими „sport” и „comfort” за да задоволи изискванията на водача и условията на пътя. Настройващото се окачване M Sport може да се поръча като екстра и да подобри още повече поведението на колата. При него Z4 се приближава до пътя с 10 мм и амортисьорите се регулират електронно. 


Новият Z4 има по-големи спирачни дискове в сравнение със своя предшественик. Джантите при всички версии на Z4 стандартно са 17 цола, но може като екстра да се изберат и джанти с размер 18 или 19 цола. 

Продажбите на новото BMW Z4 в Европа започват през май 2009 г., като цената на sDrive23i ще започва от около 32-33 хиляди евро, докато цената на най-богато оборудваната версия на sDrive35i ще достига до над 50 000 евро.  
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    V dumite na "anonimniq ***" ima mnogo istina......!Inache BMW-nceto ne e losho:)Nikak daje
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    До номер 7 - Както написах първоначално - Като знам какви грозни автомобили харесвате... този тип автомобил не се купува да вдига 20 за 15 секунди, а за истинско удоволствие, което някак си липсва в ТТ-то...
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Не ми сравнявай въобще онава смешно Костенуркоподобно TT с тази красота. ТТ е някакъв по луксозен и наточен Beetle,нищо повече. Една дамска кола,която се кара главно от безмозъчни ***. Нормално да има повече продажби,ТТ просто една гъзарийка,НИЩО повече. На това аз му викам НИЩО Анонимен. До като това отгоре е НЕЩО
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Анонимния *** отново показа колко е *** )
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 15 години )
    Страхотно автомобилче, старата Z4 е също много красива, браво на BMW
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Това отново е едно голямо нищо!! Не е тайна ,че Z4 не може да се бори с ТТ в този клас и това всяка година се доказва от продажбите. Колата първо ,че е изключително грозна, второ е и прекалено тясна и като капак не е чак толкова мощна!! Как да пребори четирите кръга? Още повече ,че Мотора с двойно турбо на ТТ-RS 2,5 литров мотор изяжда всички М-ки на БМВ!! То това отново изглежда невъзможно още повече и с тоя твърд таван!! Който само допълнително утежнява колата и тя отново ще е тромава.. Е хем тясна , хем не върви ,хем и багаж не можеш да сложиш щото тоя покрив ти е взел и без това минималистичния багажник, твърда возия и задно за да се пързаляш като прикапе или завали сняг!! Е как това нещо изобщо може да се произвежда а камо ли да се сравнява с ТТ-Quattro!!!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Този път интериора е мн добър.Линиите са мн аристократични и красиви. Всички двигатели отново са бензинови,не като някои псевдо спортни коли с 4 кръга. Това е истински класически роудстър,с голямото торпедо,с луксозния интериор и спортно излъчване.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    The_DJ ( преди 15 години )
    Mnogo mnogo e kresiva !!
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Милен ( преди 15 години )
    Страшна работа! Тези класически линии са невероятни! Новата дизайнерска философия на BMW много ми допада. А към това като се прибави основната порция мощ и динамика.....
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Mishok ( преди 15 години )
    Triforce, прав си за жабката :) Иначе наистина много красива кола, с това дълго торпедо...