fallback

Новото BMW Z4 беше представено официално

Това е автомобилът на който фирмата от Мюнхен, разчита значително да подобри постигнатото от своя предшественик.

Новият Z4 ще се появи в продажба през май 2009 г. От BMW твърдят, че автомобила е подобрен във всеки детайл в сравнение с досегашния. Вероятно най-важните разлика са лекият сгъваем метален покрив, двигателите с шест цилиндъра и директно впръскване на горивото и по-просторната кабина. Днешният Z4 не успя да постигне успеха на популярния Z3, който се продаваше преди него. През последните години в Европа се продават с 50% по-малко автомобили от досегашния модел на Z4 в сравнение с конкурентния TT на Audi. Според експерти, главната причина старият Z4 да не се продава като Z3 е в неговия дизайн. Той накара доста хора (особено жени) да се отдръпнат от него и така да протестират срещу наложения стил на колата от Крис Бангъл (Chris Bangle). В този смисъл е малко изненадващо, че BMW запазва като цяло този стил и при Z4. Капакът на двигателя отново е доста дълъг, а двамата пътници остават разположени далеч назад в купето. Арките над колелата изпъкват по-силно от преди и подчертават по-голямата широчина на колата. Разбира се, дизайнът е променен така, че да поеме сгъваемия твърд покрив. В BMW са особено горди с постигнатото при твърдия сгъваем покрив изработен от алуминий. Въпреки ограниченото място зад седалките, инженерите на BMW са успели да създадат относително опростен механизъм за прибиране и отваряне на покрива от две части. В същото време те са съумели да запазят нормалната височина на предните (А) колонки. BMW Z4 е със задно предаване и ще се произвежда на модифицираната платформа на Серия-3. Разстоянието между осите е 2496 мм, превесът отпред е относително малък – 850 мм, а отзад 893 мм. Дължината на автомобила достига 4239 мм или със 100 мм повече от досегашния модел. Подсиленото шаси подобрява динамичните възможности на Z4 и в същото време дава по-голяма безопасност на пътниците. По-големият размер е довел и до увеличаване на теглото на новия Z4 в сравнение с досегашния. Собственото тегло на колата е 1480 кг при 1335 кг на досегашния модел. Освен новият покрив за нарасналото тегло са „виновни” и двигателите, въпреки използваните олекотени материали. Нарасналите размери обаче дават несравнимо по-добри възможности за комфортно пътуване в кабината, повече пространство за краката и главите на пътниците. Освен повече обем, интериорът предлага доста по-добро качество на използваните материали и отлично качество на изработка, както и по ергономичен дизайн. Сред новите технологии предлагани с автомобила трябва да споменем модернизираната система на BMW iDrive, високотехнологичната мултимедийна система, сателитната навигация и настройващия се темпомат. Новият BMW Z4 ще предлага избор от три шестцилиндрови двигатели с директно впръскване на горивото. На по-късен етап към тях е възможно да се прибави и четирицилиндров двигател с висока мощност. Базисен ще бъде двигателят с обем 2.5 литра и мощност 201 к.с. (наречен е sDrive23i). С него Z4 ще ускорява от място до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има максимална скорост 237 км/час. Следващият двигател е с обем 3.0 литра, наречен sDrive30i. Той е с максимална мощност 254 к.с. и има ускорение от 5.8 секунди. Най-силен е двигателят twin-turbo 3.0 литра (sDrive35i) с мощност 301 к.с. С него Z4 ускорява от място до 100 км/час за 5.2 секунди и има максимална скорост 250 км/час. Всички двигатели се комбинират или с механична скоростна кутия с шест предавки или с автоматична скоростна кутия също с шест степени. Най-силната версия sDrive35i може да се комбинира и с новата скоростна кутия на BMW със седем предавки и два съединителя, с възможност за превключване от волана. Всички версии на новия BMW Z4 са с технологията на BMW Efficient Dynamics, което ги прави по-икономични. Електронното управление на двигателя е Valvetronic, използваната за спиране кинетична енергия се трансформира в електрическа, гумите са с намалено съпротивление. Всичко това позволява, дори с най-силният twin-turbo двигател, да се постигне среден разход на гориво от под осем литра на 100 км. От BMW твърдят, че новият Z4 предлага много по-комфортно управление, като в същото време колата има доста по-добро поведение при завой. Това се дължи на системата Dynamic Drive Control, която има режими „sport” и „comfort” за да задоволи изискванията на водача и условията на пътя. Настройващото се окачване M Sport може да се поръча като екстра и да подобри още повече поведението на колата. При него Z4 се приближава до пътя с 10 мм и амортисьорите се регулират електронно. Новият Z4 има по-големи спирачни дискове в сравнение със своя предшественик. Джантите при всички версии на Z4 стандартно са 17 цола, но може като екстра да се изберат и джанти с размер 18 или 19 цола. Продажбите на новото BMW Z4 в Европа започват през май 2009 г., като цената на sDrive23i ще започва от около 32-33 хиляди евро, докато цената на най-богато оборудваната версия на sDrive35i ще достига до над 50 000 евро.  
Тагове:
fallback
  • #42
    vayk ( преди 15 години )
    Mnogo silen roudstar. mnogo po dobyr ot staria. nai-dobroto w momenta, estestweno ot BMW!!!
  • #41
    Zlatko ( преди 15 години )
    Alfonso те може да не искарат концепта ама поне си имат хидроген 7.А Ауди нещо им липсват такива модели.Това е голямата разлика между МБ и БМВ и Ауди.Когато почне да прави такива модлеи и да се развива извън границите на дизеловите и бензиновите двигатели тогава ще ги достигне.Не че имам нещо против марката,дори харесван някои от моделите и,но не мога да я приравня точно наравно към другите две немски премиум марки.За сега е по-доло от тях,но нищо не се знае в бъдеще :) .
  • #40
    alfonso ( преди 15 години )
    raul-nabludatel-4u6kopek kyde se gubi6 be dete, 4akam te ot meseci, kvo stava,vyrvi li merdjana,nz dali te qd 4e nqma da kara6 hubava kola nikoga i ne me interesuva,no si li4i 4e si komplexar, nqma li nai-nakraq da izmisli6 ne6to novo???a ti wickedebil bmw edinstvonoto, po koeto moje6 da go poznae6 sa dvete nozdri otpred,pylni sys sopoli,slojeni tolko zle 4e da se 4udi6 dali bai pen4o sam ne si gi e izdelal, auditata si li4at ot dale4e,4e sa edna marka i to po-dobra ot bmw i ne mi govori za hibridi,za6toto audi vinagi pokazvat tehnologiite si, kogato sa napylno gotovi, a ne kato bmw pokaji toq concept, eeeeei 4e to kriza be nqma da se proizvejda, i na syho ostavat zabludeni *** kato vas, koito ne se radvat 4e 6e karat takava kola, a se radvat 4e 6e q vidqt po selskite uli4ki i zapo4vat temi po forumite i izbivane na komplexi
  • #39
    Audi ( преди 15 години )
    М'даа...особенно мерцедес, дeто си купуват моторчетата от BMW..а дизайна от Хюндай..))
  • #38
    Анонимен ( преди 15 години )
    Та дори и МБ!!!!!Ти обади ли се бе кратуно проста,къде хвръкна бе мамин сладък ***!Кога бемеуве стигнат мерцедес ти ще си мумия 2 метра под земята вече!
  • #37
    WickedSixD ( преди 15 години )
    ИЗВОД (запишете си го тва) - и 10000 марки да се съберат в фолкенщайн пак ще гонят БМВ,та дори и МБ.
  • #36
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Относно пространството в Z4-тва е 2местен роудстър а не като ТТ *** кола с малка задна седалка дето само на пудела на някоя фръцла ще му е удобно,понеже нормален човек НЕ МОЖЕ да седне в ТТ отзад. И като цяло Ауди са тясни отзад.
  • #35
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Хибриди,иновации и алтернативно задвижване: Тука трябва ли да коментираме колко напред са БМВ и къде са Авди в хибридите?
  • #34
    Raul ( преди 15 години )
    Ne go sly6aite alfonso - toi e nai-golemia "FAN" na BMW!! Alfonso sam si pravi kolite - "sglobil" si e X5 s MOTOR NA "WIESSMAN"...dori go karal iz mahalata...))) Sega 6te si pravi TT s motor na....TRABANT - 4-taktov ...)))
  • #33
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Двигатели: БМВ обира всички награди за двигатели в последните няколко години и при дизели и при бензинови двигатели са номер 1. 3.0D на X5 бие хипопотама Q7 3.0TDI по всички показатели,освен че БМВ-то с е пъти по красиво.
fallback
Последни