fallback

Новото BMW Z4 беше представено официално

Това е автомобилът на който фирмата от Мюнхен, разчита значително да подобри постигнатото от своя предшественик.

Новият Z4 ще се появи в продажба през май 2009 г. От BMW твърдят, че автомобила е подобрен във всеки детайл в сравнение с досегашния. Вероятно най-важните разлика са лекият сгъваем метален покрив, двигателите с шест цилиндъра и директно впръскване на горивото и по-просторната кабина. Днешният Z4 не успя да постигне успеха на популярния Z3, който се продаваше преди него. През последните години в Европа се продават с 50% по-малко автомобили от досегашния модел на Z4 в сравнение с конкурентния TT на Audi. Според експерти, главната причина старият Z4 да не се продава като Z3 е в неговия дизайн. Той накара доста хора (особено жени) да се отдръпнат от него и така да протестират срещу наложения стил на колата от Крис Бангъл (Chris Bangle). В този смисъл е малко изненадващо, че BMW запазва като цяло този стил и при Z4. Капакът на двигателя отново е доста дълъг, а двамата пътници остават разположени далеч назад в купето. Арките над колелата изпъкват по-силно от преди и подчертават по-голямата широчина на колата. Разбира се, дизайнът е променен така, че да поеме сгъваемия твърд покрив. В BMW са особено горди с постигнатото при твърдия сгъваем покрив изработен от алуминий. Въпреки ограниченото място зад седалките, инженерите на BMW са успели да създадат относително опростен механизъм за прибиране и отваряне на покрива от две части. В същото време те са съумели да запазят нормалната височина на предните (А) колонки. BMW Z4 е със задно предаване и ще се произвежда на модифицираната платформа на Серия-3. Разстоянието между осите е 2496 мм, превесът отпред е относително малък – 850 мм, а отзад 893 мм. Дължината на автомобила достига 4239 мм или със 100 мм повече от досегашния модел. Подсиленото шаси подобрява динамичните възможности на Z4 и в същото време дава по-голяма безопасност на пътниците. По-големият размер е довел и до увеличаване на теглото на новия Z4 в сравнение с досегашния. Собственото тегло на колата е 1480 кг при 1335 кг на досегашния модел. Освен новият покрив за нарасналото тегло са „виновни” и двигателите, въпреки използваните олекотени материали. Нарасналите размери обаче дават несравнимо по-добри възможности за комфортно пътуване в кабината, повече пространство за краката и главите на пътниците. Освен повече обем, интериорът предлага доста по-добро качество на използваните материали и отлично качество на изработка, както и по ергономичен дизайн. Сред новите технологии предлагани с автомобила трябва да споменем модернизираната система на BMW iDrive, високотехнологичната мултимедийна система, сателитната навигация и настройващия се темпомат. Новият BMW Z4 ще предлага избор от три шестцилиндрови двигатели с директно впръскване на горивото. На по-късен етап към тях е възможно да се прибави и четирицилиндров двигател с висока мощност. Базисен ще бъде двигателят с обем 2.5 литра и мощност 201 к.с. (наречен е sDrive23i). С него Z4 ще ускорява от място до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има максимална скорост 237 км/час. Следващият двигател е с обем 3.0 литра, наречен sDrive30i. Той е с максимална мощност 254 к.с. и има ускорение от 5.8 секунди. Най-силен е двигателят twin-turbo 3.0 литра (sDrive35i) с мощност 301 к.с. С него Z4 ускорява от място до 100 км/час за 5.2 секунди и има максимална скорост 250 км/час. Всички двигатели се комбинират или с механична скоростна кутия с шест предавки или с автоматична скоростна кутия също с шест степени. Най-силната версия sDrive35i може да се комбинира и с новата скоростна кутия на BMW със седем предавки и два съединителя, с възможност за превключване от волана. Всички версии на новия BMW Z4 са с технологията на BMW Efficient Dynamics, което ги прави по-икономични. Електронното управление на двигателя е Valvetronic, използваната за спиране кинетична енергия се трансформира в електрическа, гумите са с намалено съпротивление. Всичко това позволява, дори с най-силният twin-turbo двигател, да се постигне среден разход на гориво от под осем литра на 100 км. От BMW твърдят, че новият Z4 предлага много по-комфортно управление, като в същото време колата има доста по-добро поведение при завой. Това се дължи на системата Dynamic Drive Control, която има режими „sport” и „comfort” за да задоволи изискванията на водача и условията на пътя. Настройващото се окачване M Sport може да се поръча като екстра и да подобри още повече поведението на колата. При него Z4 се приближава до пътя с 10 мм и амортисьорите се регулират електронно. Новият Z4 има по-големи спирачни дискове в сравнение със своя предшественик. Джантите при всички версии на Z4 стандартно са 17 цола, но може като екстра да се изберат и джанти с размер 18 или 19 цола. Продажбите на новото BMW Z4 в Европа започват през май 2009 г., като цената на sDrive23i ще започва от около 32-33 хиляди евро, докато цената на най-богато оборудваната версия на sDrive35i ще достига до над 50 000 евро.  
Тагове:
fallback
  • #2
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Страхотно е!
  • #1
    Triforce ( преди 15 години )
    Много е грозно, нали? АААА, хайде бе, плюйте го! Като знам какво грозни автомобили харесвате, едва ли някой ще напише нещо добро за този модел. За мен лично е 2-пъти по-красиво отвън от старите ЗЕТКИ. Само линията над жабката не ме кефи, ама това да му е проблема :)
fallback
Последни