fallback

Световната криза удари и Японският пазар

Проблемите в сектора на автомобилостроенето се задълбочават. Трудностите са причинени от глобалната кредитна криза, в резултат на която продажбите на нови автомобили спадат драстично.

Новите сигнали за нестабилност идват от Toyota Motor, които са най-големият производител на автомобили в Япония.Днес компанията съобщи, че ще освободи 3 хил. свои служители. Това представлява 50 на сто от временно заетия персонал на дружеството в Япония.По-рано този месец Toyota публикува прогнози за спад на нетната печалба за годината с 68 на сто, което е най-голямото понижение за последните 18 години. Акциите на компанията пък са се обезценили с близо 50 на сто тази година, което е най-лошото им представяне поне от 1975 година насам.Вчера от Mazda Motor Corp. и Isuzu Motors Ltd. съобщиха, че от двете компании ще бъдат съкратени 2 700 служители.Една от особеностите на японския пазар на труда е това, че компаниите се съсредоточават върху сключване на трудови договори, които позволяват лесно прекратяване. Причината за това е продължилата 15 години криза в страната след спукването на ипотечния балон през 1990 година.Временно заетите и трудещите се на почасова работа представляват цели 33 на сто от работната сила в страната, а през 1991 година този процент е бил 20, става ясно от данни на министерството на труда.Източник investor.bg
Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 15 години )
    незнам за финасичето но в подкрепа на Коментар 1 прочетете това и после говорете.. и преди да се излагате четете. Как при едни вървят нещатата а при други не и сами си отговорете защо? http://news.automedia.bg/read/5531.html http://news.automedia.bg/read/5495.html http://news.automedia.bg/read/5212.html
  • #11
    Анонимен ( преди 15 години )
    Алоо..финансистчето,пак си проспал някоя лекция в унсс-то!
  • #10
    Анонимен ( преди 15 години )
    И как точно като купуваш автомобили от така наречените "премиум" марки ще е инвестиция? Автомобилите се обезценяват с 10-20% още следващият на следващият ден като я купиш. А съкращения на работници правят абсолютно всички компании, даже и сравнително добре приемащите кризата от ВАГ.Това се прави, за да се намалят разходите и да не се застояват автомобили на склад, което е неминуемо при спад от 20% на пазара. Така че финансисти ли сте какви сте, незнам как виждате някоя компания да фалира без да повлече други компании свързани с тази индустрия. А освен това няколко статии по нагоре може да прочетете и за намаляване на вредните емисии и как цената на "премиум" автомобилите евентуално ще се покачи доста. Незнам как финансиста който чете mobile.bg и определя пазара си мисли, че в белите държави, които са в процес на рецесия (в момента или се очаква да влязат) ще си купуват повече Мерцедеси отколкото Фордове или Тойоти, това само показва че и 17 години не са ти били достатъчни...В едно нещо си прав пазара се саморегулира (има и друга теория де;, с намесата на правителствата, но както и да е ;)), и като тръгне едно нещо надолу(дадена автомобилна компания), то повлича и други (други компании, доставчици и т.н), докато не стигне ниво (ценово ли каквото и да е), когато пак ще тръгне нагоре.Това предсвавлява регулацията, а не че всички ще фалират и ще останат само Мерцедеси и БМВ-та...
  • #9
    Баджо ( преди 15 години )
    Трябва да ви е пределно ясно че кризата няма да трае дългосрочно. Тя ще трае около 2-3 години, просто сега механизмите за намеса и регулиране са много по напреднали от преди. При такива ситуации не оцеляват най-авторитетните както кават някой тук, а най-подготвените. Без да съм фен на марката трябва да знаете, че финансовите и резерви са толкова стабилни че и при тази криза дори и да прави загуби като GM и Ford би оцеляла 5 години без да изпада в колапс като американските марки. А тази фирма все още е на печалба. Не забравайтя че това че се е разпростряла навсякаде не е надостатък а предимиство, бизнеса им е достатъчно диверсифициран и обхват, че да преодолеят кризата без особени сътресения. Като мениджър във Фирма от топ 500 в света мога да ви споделя, че това което правят в момента е съвсем нормална регулативна мярка, която изобщо не стряска марката. Що се отнася до обезценението на акциите.. бих казал че то ще продължи и другата година.. когато ще е идеален вариант за покупка на акции точно на тези компании като Тойота който след кризата най бързо ще наберат инерция.Дерзайте..
  • #8
    Анонимен ( преди 15 години )
    еми преди да цепиш тъпите си мисли да бе прочел статията. На теб спад със 70% в печалбата. Падането на Акциите с 50% и съкращаването на 50 поцента от работниците за какво ти говори? Да не ти се привиждат ядрени бомби през прозореца? Тойота са с единия крак фалирали но война никъде не се вижда даже САЩ изтегля армията си от Ирак.
  • #7
    Анонимен ( преди 15 години )
    Точно премиум марките няма да усетят кризата защото когато копуваш качество това е инвестиция....
  • #6
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ако Тойота фалират то ще е защото е имало 3-та световна война, използвали са ядрени оръжия, всички хора са измрели останали са само ***, а на тях не им трябват коли.
  • #5
    Анонимен ( преди 15 години )
    Не искам да споря и да ви изкарвам глупави но 1 е напълно прав . Аз се занимавам с Финанси и и кономика от 17 години и едно нещо е 100% сигурно пазара се саморегулира. И точно кризата идва в моменти на пренасищане на самия пазар. А когато видите фирмите ,които се огъват разбирате ,кое е качествено и кое посредствено. Защото няма друга причина да паднат едни акции с 50% а други да се качват ,един да вдига продажбите а при друг да спадат? То е толкова просто ,че направо се учудвам ,че не сте го разбрали.. Дори не ви е нужно образование а проста логика. А относно премиум марките не си мислете ,че хората гледат винаги най-евтиното това в 90% от случаите не е вярно. Самия факт ,че хората в БГ като се видят с пари и бягат да купуват плазми и т.н. Същото е и с колите ако отворите mobile.bg ще видите ,че се предлагат 10 пъти повече БМВ-та , Аудита и Мерцедеси от Ситроени,Пежа Фордове и Тойоти. Сами си отговорете защо? Търсенето оправдава предлагането явно се търсят по-скъпите и по-качествени марки. Аз само ви подсказвам леко. И напълно подкрепям 1
  • #4
    Анонимен ( преди 15 години )
    Е то бива бива простотии, ама ти си.....!!!Вземи си пий хапчетата и не пиши глупости! Че и цял ферман написал!!!
  • #3
    Анонимен ( преди 15 години )
    Стига говори глупости бе човек,точно кризата му е майката на евтините модели защото хората няма да си купуват премиум марки автомобили!Тойота ако не е иновативна марка със хибридните си модели здраве му кажи!
fallback
Последни