Проблемите в сектора на автомобилостроенето се задълбочават. Трудностите са причинени от глобалната кредитна криза, в резултат на която продажбите на нови автомобили спадат драстично.
Новите сигнали за нестабилност идват от Toyota Motor, които са най-големият производител на автомобили в Япония.
Днес компанията съобщи, че ще освободи 3 хил. свои служители. Това представлява 50 на сто от временно заетия персонал на дружеството в Япония.По-рано този месец Toyota публикува прогнози за спад на нетната печалба за годината с 68 на сто, което е най-голямото понижение за последните 18 години. Акциите на компанията пък са се обезценили с близо 50 на сто тази година, което е най-лошото им представяне поне от 1975 година насам.Вчера от Mazda Motor Corp. и Isuzu Motors Ltd. съобщиха, че от двете компании ще бъдат съкратени 2 700 служители.
Една от особеностите на японския пазар на труда е това, че компаниите се съсредоточават върху сключване на трудови договори, които позволяват лесно прекратяване. Причината за това е продължилата 15 години криза в страната след спукването на ипотечния балон през 1990 година.Временно заетите и трудещите се на почасова работа представляват цели 33 на сто от работната сила в страната, а през 1991 година този процент е бил 20, става ясно от данни на министерството на труда.Източник
investor.bg