IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В ход е революция в съвременното автомобилостроене.

До този извод стигат експертите в бранша. Високите цени на горивата и нарастващите изисквания за опазване на околната среда променят отрасъла непрекъснато и все по-бързо.

В ход е революция в съвременното автомобилостроене.
Учени от университета в немския град Бергиш Гладбах са разгледали ситуацията в 17 най-големи автомобилни производители в света и са ги подредили според тяхната способност да реагират на промените, или както това е наречено в изследването, според „тяхната кондиция”. 

Главни критерии в подреждането са били обемът на производство, качеството на продукцията, пазарите на които продават, скоростта на техническите иновации и др. Според немските учени в най-добра кондиция е Toyota. Сред фирмите, които могат безпроблемно да посрещнат промените и да им отговорят адекватно са и Volkswagen, BMW, Hondа и Daimler. По средата на подреждането са Nissan, Fiat, Mitsubishi, Mazda, Suzuki и Renault. Според авторите на изследването най-сериозни проблеми ще имат през следващите години PSA (Peugeot и Citroën), Hyundai, General Motors, Ford и Subaru.


Toyota принадлежи към така наречените масови производители, като изкарва на пазара милиони ценово достъпни автомобили в целия свят. Фирмата има най-висока ефективност, като печалбата й от всеки продаден автомобил средно е 1 500 евро. 

Този показател при Volkswagen е 900 евро, а при Renault малко над 300 евро. На края на подреждането по този показател е Ford, който губи от всеки реализиран автомобил средно 442 евро. 

Благодарение на своята висока ефективност Toyota е спечелила през последните 8 години над 95 милиарда евро, според изчисления на немския Automobilwoche. Това е повече от общите печалби на Volkswagen, BMW и Daimler за същия период. 

Според изследването обаче, водещата позиция на Toyotа е застрашена от Volkswagen. "Концернът Volkswagen има най-сериозни предпоставки да се доближи до показателите на Toyotа”, казва пред Automobilwoche Стефан Братцел, ръководител на изследването на университета в Бергиш Гладбах. 

Според него проблемите на американските производители ще се задълбочават, главно поради структурата на тяхното производство. В него все още преобладават SUV модели и големи пикапи, И двете категории нямат голямо бъдеще при сегашните цени на горивата и новите норми за опазване на околната среда, считат авторите на изследването. Освен това американските фирми, за разлика от Toyota, нямат много разширена мрежа от дилърски центрове по света. Насочеността им преобладаващо към северноамериканските пазари е определена като рискова. Според извода който авторите правят, американските фирми няма да издържат самостоятелно и в скоро време там може да се очакват промени. 

Ето подреждането което правят в Бергиш Гладбах на 17-те най-големи производители на автомобили, според тяхната „кондиция”: 1. Toyota2. Volkswagen3. Daimler4. BMW5. Honda6. Porsche7. Nissan8. Fiat9. Mitsubishi10. Suzuki11. Mazda12. Renault13. PSA14. Hyundai15. GM16. Subaru17. Ford
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    История ( преди 11 години )
    Аз карам вече две "турски" рена и съм много доволен. Ако пак ще си купувам нова кола, пак ще е излязла от турски завод. Вчера си купих мъжко палто на фирма Теодор - уж българско, но вътре на етикетите пишеше произведено в Турция. И пак е добро.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 16 години )
    do 11 nomergovori6 ob6ti prikazki 4ovek vlezni v kolite i togava govori koi sa s po eftini materiqli imah udovlostvieto da vlezna ida se povoziq v nai novi akord za 2008 i kato lux i kato tehnologii nemskite koli sa mn ama mn nazad otnosno primera s mahgona v maybach i rollsroys moje i da slagat mahagon mam v masovite modeli zabravi pak si e imataciq daje sportniq paket s materiql napodobqva6t van6niq vid na aluminnii e po skap, a kolkoto do rabotnata raka i v qponiq sa6to horata ne rabotqt za bez pari standarta im sa6to e mn visok kakto i zapltatie. Spored men pri4inata da ne se namirat na 1 mqsto v tazi klasaciq e 4e qvno vlagat mn pari v reklama i tva im namalqva pe4albite kvo 6e mi kajat 4e uskapqvento varhu edna tqhna kola e 500 evro li da da.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    във германия работната ръка е най скъпа!материалите които се влагат във немските премиум коли е много по скъпо,давам най простия пример,във хонда ще сложат имитация на махагон докато при немските за които говориш е истински,същото важи и за кожата да не говорим за самите части на колите!
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Шампион по какво? По брой произведени ***?Вървиш натам да докажеш, че в Турция се произвежда по-качествено отколкото в Европа и Япония! :)))Мерцедес, БМВ, Мазда, Хонда - егати *** щом не са правени в Турция ;)
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Bogie ( преди 16 години )
    Завода в турция е 2пати шампион на всички заводи на Toyota в света, та ако може да не се чете жълт труд или да се слуша Бай Данчо и после да се пишат пълни олигофрении.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Вие (или ти) като не се имате за прости се опитайте поне да пишете на кирилица, това е елементарно уважение към останалите!И какво стана сега, когато Рено се прави в Турция това е ***, а когато е Тойота това е японско качество! Ха-ха-ха!В Турция освен Корола се прави и Аурис, а това, че продавали тук коли внесени от Япония *** го разправяй на някоя седянка. Това да не е Мазда? Тойота отдавна осребри името което беше завоювала докато правеше качествени автомобили и сега бълва *** и трупа печалби.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 16 години )
    mejdorugoto stava vapros kakva e 4istata pe4alba varhu 1 avtomobil na proizvoditelite a ne se govori za ka4estvo spored men lideri v tova otno6enie trq sa t.n premium marki audi.bmw,mercedes i nqkoq druga anglsika izgazica kadeto za mnogo pari polu4ava6 malko kato kola. Ne mi qsno s kakvo edna bmw 5,audi 6,mercedes e sa polo6i ot edna nova honda accord, a v sa6toto vreme cenata e nai malko s 30% otogre za modeli s identi4en dvigatel i ekstri edva li parite otivat za materiqli za6toto e priznato 4e qponcite izpolvat nai ka4estvenite razliakta v cenata utiva v smetkite na debelite 6vabi.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 16 години )
    batka hvani malko i prou4i ti sa6to ne6tata edistveniq model koito se pravi v momenta v turciq e corolla verso .Novata corolla sedan idva ot qponiq,avensis i auris se pravqt v Angliq,yaris v Franciq a ayco v 4ehiq.V turciq glavno se nablqga na prozivodstvoto na konsumativi kato filtri ne tolkvoa na koli toyota.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 16 години )
    4oveka napisal parviq komentar e izklu4itelno prost poznavam dosta hora kupili si t.n toyoti ot turciq i ne sa mradlnali vob6te za 5 godini. Neka si kara raztropqniq selki golf no da ne obijda qposnkoto ka4estvo.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Май ти ще трябва да се информираш. Леките автомобили на Форд за Европа се правят в Германия, Белгия и Испания. В Турция се правят само лекотоварните - бусове, бусчета.