Трилитровият V6 отговаря на всички екологични изисквания на стандарта Euro 5, който влиза в сила за новите автомобили през 2009 г.
Двигателят работи с бензин А95 и според производителите ще има разход по-нисък от 10 литра на 100 км.
За разлика от обичайните компресорни двигатели, при 3.0 TFSI компресорът е разположен веднага след дроселовата клапа, където плътността на въздуха е доста ниска. Благодарение на това въртенето на роторите на компресора е силно облекчено и компресорът изразходва за работата си много по-малко енергия.
Степента на сгъстяване в цилиндрите на 3.0 TFSI е 10.5:1, което също има голямо значение за неговата ефективност. Собственото тегло на новия двигател на Audi е само 189 кг.
От фирмата не съобщават на кои свои модели ще започнат серийно да монтират новия агрегат.