IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов компресорен двигател на Audi

Audi показа новият си V-образен шестцилиндров компресорен двигател 3.0 TFSI.

Нов компресорен двигател на Audi
Както съобщават от пресслужбата на Audi, серийното му производство ще започне още през тази година. Двигателят V6 3.0 TFSI е с работен обем 2995 см3 с директно впръскване на горивото. Максималната му мощност е 290 к.с. при 5000 об/мин, а максималният му въртящ момент е 420 Nm на разположение от 2500 до 4850 об/мин. 


Трилитровият V6 отговаря на всички екологични изисквания на стандарта Euro 5, който влиза в сила за новите автомобили през 2009 г. 

Двигателят работи с бензин А95 и според производителите ще има разход по-нисък от 10 литра на 100 км. 

За разлика от обичайните компресорни двигатели, при 3.0 TFSI компресорът е разположен веднага след дроселовата клапа, където плътността на въздуха е доста ниска. Благодарение на това въртенето на роторите на компресора е силно облекчено и компресорът изразходва за работата си много по-малко енергия. 

Степента на сгъстяване в цилиндрите на 3.0 TFSI е 10.5:1, което също има голямо значение за неговата ефективност. Собственото тегло на новия двигател на Audi е само 189 кг. 

От фирмата не съобщават на кои свои модели ще започнат серийно да монтират новия агрегат.
0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    byrz ( преди 16 години )
    http://***.hamann-motorsport.de/764.0.html
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Чшшш еи ***, ако искаш и на северния полус живей и се е-и с черо-бели ескимота, само не ми казвай кво да мисля. Тва че ти си *** кат цвичка не значи че сички сме така! Не ми трябва мнението на шваба или перуанц даже за да си имам собствено!!!Такаче да, го, духаш! Карам Ауди, но се възхищавам на мерц в най-горния клас защото правят автомобили без аналог, няма да защитавам тази теза защото не ме интересува дали мислиш кот мен!
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Еми аз живях в Германия последните 6-години и там въобще Мерцедес не е 1 А напротив Германеца обожава единствено Ауди. И може би БМВ ,която също си купуват но навсякъде като станеше приказка споделяха ,че Ауди е колата. А за Мерцедес дори се изсмяха. Въобще Германеца не харесва Мерцедес ЗАПОМНИ ГО. И спри да пишеш неща за които си мислиш ,че са така ама не са!!
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Така е Мерцедес си е мерцедес... но когато става дума за безкомпромисно скъпи автомобили- там нямат равни....признавам(например сяка модификация на 65 амг моторо направо няма конкуренция по пътещяата...)на в класовете кадето парите играят т.о.е. цена/качества избира мерц са слаби!
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Редовен читател ( преди 16 години )
    Добре е да се знае, че що се касае до комфорт на возията - има един еталон - Мерцедес Бенц!По продажби във висшия сегмент на седаните Ес класата е 1 и то не само в Германия, а в целия свят, с изключение на Япония, където по обясними причини Лексуса е първи!Иначе за качество при по-долните класове Ауди рулират, а за двигателите БМВ и Хонда!
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ste7 ( преди 16 години )
    po komfortni(samo po komfort na vozene) sa pri A4 i A6...saotvetno 3 i 5 series..no pri nai luksozkiq klas- sedmicata ako e s vazdu6no oka4vane i osmaka s vazdu6no,sedmicata vozi po komfortno....taka 4e audi prevzema sredniq visok klas po komfort na oka4vaneto...no pri nai-visokiq sa si po nazad...
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    виждам много изписани глупости.. 1-во, единият коментатор сравнява дизелов и бензинов двигател!!!!след това, ауди били спечелили на льо ман заради компромисната настройка!! значи ауди са победили заради по-добрия си инжинерен екип и по-далновидните си настройки. да не говорим че пежо имат най-бърза обиколка, само защото са били със сухи настройки на сухо време, а ауди с компромисни!!!BMW имат по-спортно поведение на пътят, но ауди са по-комфортни...
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    И кое му почва на бмв-то от 1200 оборота? Оборотомера? И стига с тия германци! Писна ми от прехвалени Германски кошници,и те се трошат!
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 16 години )
    Абе преди да пишете, вземете се замислете. БМВ-то почва от 1200 оборота, но максималната мощност се постига при над 6000 оборота, докато тука е при 5000 оборота. Това означава, че на терен с повече завои, АУДИ-то ще държи по-висока мощност, така че докато не се пробват 2-3 автомобила от един клас на писта, не може да с говори. За дълъг път всеки знае - газ и колкото може да върви автомобила. И стига с тия французи! Ако ще мерите нещо с Германското, поне да е на ХОНДА или СУБАРУ :)
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    "франацузите, ане някой друг, отидоха при тях даправят дизелов двигател..." -аха,значи французите отидоха при бмв? Значи,признаваш,че французите са най-добрите "трактористи",и дори те,"а не някой друг",отидоха при бмв! Кой при кого,а?Между другото,щур късмет за Ауди на Льо Ман,доколкото разбрах,настройките на Пежо не са били за "мокро".Печели едно от Аудитата с компромисни настройки на окачването.Иначе,рекорда за най-бърза обиколка е на Пежото - 246,068 км/ч средна скорост.