IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов компресорен двигател на Audi

Audi показа новият си V-образен шестцилиндров компресорен двигател 3.0 TFSI.

Нов компресорен двигател на Audi
Както съобщават от пресслужбата на Audi, серийното му производство ще започне още през тази година. Двигателят V6 3.0 TFSI е с работен обем 2995 см3 с директно впръскване на горивото. Максималната му мощност е 290 к.с. при 5000 об/мин, а максималният му въртящ момент е 420 Nm на разположение от 2500 до 4850 об/мин. 


Трилитровият V6 отговаря на всички екологични изисквания на стандарта Euro 5, който влиза в сила за новите автомобили през 2009 г. 

Двигателят работи с бензин А95 и според производителите ще има разход по-нисък от 10 литра на 100 км. 

За разлика от обичайните компресорни двигатели, при 3.0 TFSI компресорът е разположен веднага след дроселовата клапа, където плътността на въздуха е доста ниска. Благодарение на това въртенето на роторите на компресора е силно облекчено и компресорът изразходва за работата си много по-малко енергия. 

Степента на сгъстяване в цилиндрите на 3.0 TFSI е 10.5:1, което също има голямо значение за неговата ефективност. Собственото тегло на новия двигател на Audi е само 189 кг. 

От фирмата не съобщават на кои свои модели ще започнат серийно да монтират новия агрегат.
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    tc tc ( преди 16 години )
    Има много други коли освен немските бре хора. И стига с туй БМВ, може да правят хубави двигатели, може да имат хубава зглопка,но са си спънати по рождение, демек не вървят.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Истина, истина, когато опре до двигатели и трансмисии има една марка и това е БМВ. Просто стъпи ли на пътя по-добре се отмести в дясното платно. И бензиновите, и дизеловите им двигатели са несравними. Много говори за дизелите им факта, че франацузите, а не някой друг, отидоха при тях да правят дизелов двигател. Ауди може да спечелиха Лю Ман с дизеляк, може би защото БМВ не беше там :).
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    "За разлика от обичайните компресорни двигатели, при 3.0 TFSI компресорът е разположен веднага след дроселовата клапа, където плътността на въздуха е доста ниска. Благодарение на това въртенето на роторите на компресора е силно облекчено и компресорът изразходва за работата си много по-малко енергия." -Какъв технически гений! Това "откритие" е достойно за Нобелова награда! Хи-хи-хи!
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Web_Devil ( преди 16 години )
    Audi дръпнаха доста в последно време...
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Striker ( преди 16 години )
    BMW никой не може да ги стигне, когато въпросът опре до двигатели, и пътно поведение на автомобила.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Driver ( преди 16 години )
    No vse o6te ne mogat da stignat BMW s negovia izklu4itelen 3.0sd - 286k.c. i samo 7litra sreden razhod na diesel pri 580Hm ...
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    mntrx ( преди 16 години )
    3000 kubika s 290k.s. i razhod pod 10?Super :D