Следващото поколение на А6 ще използва технологии, за първи път разработени при платформата на ТТ. Колата ще използва технологията на олекотената рама ASF II. Фирмата от Инголщад вече е разработила технологията Aluminum and Steel Spaceframe (ASF II), която подсигурява платформа с два пъти по-леко тегло от стоманенаната, съобщава списание Car.
Технологията ASF позволява шасито да бъде изградено от модули за предната и задна част, докато „клетката” за пътниците е произведена от алуминий и стомана и разполага с редица усилени компоненти. За първи път тази архитектура на автомобила беше показана при TT, като вече се знае, че технологията ASF ще се превърне в стандартна за всички бъдещи модели на Audi.
Следващото поколение Audi A8 също ще бъде произвеждано по технологията ASF II, като постепенно тя ще стигне и до по-малките модели на фирмата. С тази технология теглото на следващото поколение Q7 например, ще бъде намалено с около 300 кг., казват от фирмата.
Но да се върнем на бъдещия А6, за който вече се знае, че ще бъде монтиран с доста разнообразни двигатели, като се започне от V6 с обем 2.8 литра и мощност 190 к.с. и се стигне до най-силният за стандартния модел агрегат V8 с обем 4.2 литра и максимална мощност 350 к.с. „Горещата” S6 ще бъде с V10 с обем 5.2 литра и максимална мощност 420 к.с. Колата ще се предлага и с поне два дизелови двигателя V6 с обем 2.7 литра и максимална мощност 185 к.с. и V6 с обем 3.0 литра и мощност 238 к.с.
Предаването към предните колела ще си остане стандарт, но естествено AWD quattro варианти ще се предлагат с повечето двигатели. Дизайнът на новата „шестица” на Audi ще бъде в стила на новите А5 и А4, както показват първите компютърни образи. Диодните фарове от А3 кабрио също се виждат при А6. Задната част на колата е направена в стила на концепцията Cross Cabriolet Quattro.