История на модела:
06/98 Представяне на модела. Двигатели: 1,8-литров турбо двигател в две версии: 180 конски сили с предно предаване или Quattro, 225 к.с. само с Quattro.
09/99 Представяне на каябрио версията Roadster. Двигателите и оборудването са същите както при купе модификацията.
03/01 Трета версия на 1,8-литровия турбо агрегат – 150 конски сили, само с предно предаване.
07/03 Нов мотор: 3,2-литров V6 с 250 коня, само Quattro, автоматик Tiptronic
09/06 Смяна на модела.
Audi TT изглежда така, сякаш е създадено да седи само във витрина. Това всъщност не е така – той е готов за сериозни предизвикателства. Още нещо е сигурно, с него дизайнерският отдел на Audi постигна истински шедьовър.
Audi трябваше само да се уверят, че ТТ ще получи правилните двигатели, за да стане истински бестселър. Така и направиха – 1,8-литровият турбо агрегат пасва идеално на автомобила, дори и в най-слабата модификация от 150 к.с. В сравнение с него, най-мощният 6-цилиндров двигател няма почти никакво преимущество що се отнася до мощността.
Управлението и окачването на ТТ перфектно пасват на спортната му натура. В началото на производствения цикъл, Audi имаха проблем с кормилния механизъм, който е отстранен от сервизите на компанията.
Дали купе или кабриолет – ТТ е истински спортист. Все пак, за истински спортно усещане, вземете някой от турбо-моторите. Единственото, което няма да ви хареса в ежедневното съжителство с ТТ е лошата видимост от купето.
Най-често срещани повреди:
Електрика: дефекти при: водна помпа, термостат (до края на 1999 год.), развален управляващ компютър и имобилайзер (автомобили произведени през 1999 и 2000 год.), развален уред за измерване на горивото в резервоара.
Мотори: скъсани ремъци, блокирали клапани (до края на 1999 год).
Сервизини акции: многото инциденти изискват сервизна акция за смяна кормилния механизъм, добавяне на спойлер и ESP на всички автомобили произведени до 12/1999.
Ако имате опит с Audi TT, коментирайте публикацията!